rose23 Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Jeg har flydd mye inn og ut av en psykiatrisk avdeling de siste årene og begynner å bli rimelig godt kjent med de fleste som jobber der. Men jeg synes de er for hard mot meg. Jeg får kjeft for de mener jeg snakker så lite og ikke stoler på dem. Jeg har hatt mine runder på telefon i fylla, men når jeg sitter der edru på et kontor føler jeg meg bare tom. Setter piggene ut med en gang. Det er blitt sagt og gjort mange tabber av folk i systemet, og de har de innrømmet og beklaget også. Jeg er glad for det...men samtidig stoler jeg ikke på kontaktpersonene mine. Tiliten er ganske skral... men å kjefte på meg synes jeg blir helt feil. En kveld strevde jeg veldig med å sove, fordi det dukket opp så mange minner, traumer og triste tanker i hodet mitt hver gang jeg lukket øynene. Jeg gråt, hyperventilerte og fikk kjeft igjen fordi jeg ikke roet meg og sov. Han som hadde nattevakt presset meg til å fortelle hva jeg tenkte...og jeg fortalte om et sårt minne om et menneske som jeg har mistet. Etter at jeg hadde fortalt det, ropte han sint "Fortell mer. Hva annet tenker du på?" Det førte til at jeg lukket meg igjen. Så hørte jeg han snakket med legen på telefonen. "I morgen er hun tyst som en østers igjen". Er det så urimelig å forstå at det ikke alltid er så lett å stole på folk når en har blitt sviktet så mange ganger? 0 Siter
Gjest ICI Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Er det sant? Ropte han sint? Det hørtes egentlig ut som hentet fra en bok for meg.. 0 Siter
Gjest oh my god... Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Han burde ikke jobbe på et sted som dette. Uakseptabel oppførsel! 0 Siter
Orio Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 ''Er det så urimelig å forstå at det ikke alltid er så lett å stole på folk når en har blitt sviktet så mange ganger?'' Det er urimelig å vente full tillit av en person som er blitt sviktet gang på gang. Å kjefte er ikke egnet til å øke tilliten. 0 Siter
Gjest Hei33 Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Kan det hende at du misforstod denne pleieren? At han egentlig ikke kjeftet på deg, men at du tolket det slik? Når man er i en slik sårbar situasjon som du er nå, kan man lett bli litt "paranoid" og tolke ting annerledes enn det egentlig er. Snakker av erfaring! :-) Uansett, lykke til! 0 Siter
rose23 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Kan det hende at du misforstod denne pleieren? At han egentlig ikke kjeftet på deg, men at du tolket det slik? Når man er i en slik sårbar situasjon som du er nå, kan man lett bli litt "paranoid" og tolke ting annerledes enn det egentlig er. Snakker av erfaring! :-) Uansett, lykke til! Snakket med behandleren min om dette, og hun bablet i vei om at pleieren bare følte seg oppgitt over meg og situasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.