Gå til innhold

Er det meg det er noe gale med?

Anbefalte innlegg

Jeg har flydd mye inn og ut av en psykiatrisk avdeling de siste årene og begynner å bli rimelig godt kjent med de fleste som jobber der. Men jeg synes de er for hard mot meg. Jeg får kjeft for de mener jeg snakker så lite og ikke stoler på dem. Jeg har hatt mine runder på telefon i fylla, men når jeg sitter der edru på et kontor føler jeg meg bare tom. Setter piggene ut med en gang. Det er blitt sagt og gjort mange tabber av folk i systemet, og de har de innrømmet og beklaget også. Jeg er glad for det...men samtidig stoler jeg ikke på kontaktpersonene mine. Tiliten er ganske skral... men å kjefte på meg synes jeg blir helt feil. En kveld strevde jeg veldig med å sove, fordi det dukket opp så mange minner, traumer og triste tanker i hodet mitt hver gang jeg lukket øynene. Jeg gråt, hyperventilerte og fikk kjeft igjen fordi jeg ikke roet meg og sov. Han som hadde nattevakt presset meg til å fortelle hva jeg tenkte...og jeg fortalte om et sårt minne om et menneske som jeg har mistet. Etter at jeg hadde fortalt det, ropte han sint "Fortell mer. Hva annet tenker du på?" Det førte til at jeg lukket meg igjen. Så hørte jeg han snakket med legen på telefonen. "I morgen er hun tyst som en østers igjen". Er det så urimelig å forstå at det ikke alltid er så lett å stole på folk når en har blitt sviktet så mange ganger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286778-er-det-meg-det-er-noe-gale-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Er det så urimelig å forstå at det ikke alltid er så lett å stole på folk når en har blitt sviktet så mange ganger?''

Det er urimelig å vente full tillit av en person som er blitt sviktet gang på gang. Å kjefte er ikke egnet til å øke tilliten.

Kan det hende at du misforstod denne pleieren? At han egentlig ikke kjeftet på deg, men at du tolket det slik?

Når man er i en slik sårbar situasjon som du er nå, kan man lett bli litt "paranoid" og tolke ting annerledes enn det egentlig er. Snakker av erfaring! :-)

Uansett, lykke til!

Kan det hende at du misforstod denne pleieren? At han egentlig ikke kjeftet på deg, men at du tolket det slik?

Når man er i en slik sårbar situasjon som du er nå, kan man lett bli litt "paranoid" og tolke ting annerledes enn det egentlig er. Snakker av erfaring! :-)

Uansett, lykke til!

Snakket med behandleren min om dette, og hun bablet i vei om at pleieren bare følte seg oppgitt over meg og situasjonen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...