Gå til innhold

Har dere vurdert drap?


Gjest hjgjhkh

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en del på en ting. Etter at jeg anmeldte min ovegriper fra barndommen og ventet på rettsaken og alt, så tenkte jeg at visst han ble frikjent skulle jeg drepe han. Jeg leste våpenloven, grublet på hvordan jeg skulle drepe han, hva jeg skulle si til han. Hva jeg skulle fortelle verden og politiet... Nå gikk det slik at han ble dømt. Retten karaktiriserte overgrepene som grove og at jeg hadde gjennomgått sterke traumer. Å hva ble straffen? 18 måneders fengsel. Men men. Jeg ble iallefall trodd. Men jeg lurer på om jeg hadde gått så langt. Jeg har hørt andre overgrepsoffer fortelle om det samme; at de gikk rundt med drapsplaner. Er dette vanlig...er ikke mange som gjør alvor av planene tror jeg, men i hodet mitt spilte det ingen rolle om jeg måtte tilbringe noen år bak murene. Var liksom verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig, hmm. Veldig mye blandede følelser for dem som opplever overgrep tror jeg. Noen finner rett og slett ikke det sinnet, raseriet, du beskriver så bra; desverre kan man kanskje si. Jeg mener selvsagt ikke at løsningen er drap, men det å tillate seg å bli så rasende at man våger å tenke de tankene tror jeg er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Ja,jeg vurderte drap,men han tok sitt eget liv,og jeg ble forbanna for at jeg ikke fikk kverka han.

Men jeg har truffet ei som tok livet av overgriperen da han begynte å tukle med hennes egne barn.Hun fikk 7 års fengsel.Minstestraff for drap med svært formildende omstendigheter.Hun ble løslatt på 2/3 dels tid.Det vil si rundt 4 år og 8 mnd.

Drap var en "nødlanding" for henne,og jeg tror faktisk hun ble bedre av terapien i fengselet.Men jeg vil absolutt ikke anbefale drap som en løsning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett for meg mange ganger at jeg skyter han i ryggen, at jeg tar en bøtte varmt vann og kaster over han, at han virkelig får lide sånn som jeg gjorde og kanskje fortsatt gjør resten av livet. Blir aldri "fri" disse minnene, de kommer igjen og igjen. Fikk heller aldri dømt denne djevelen fordi saken er foreldet. Hadde kanskje fått mere fred hvis jeg visste han hadde fått sin straff. Nå går han der, skyldfri og vellykket. Jeg veksler veldig fra å være vettskremt til så sint at jeg kunne drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Maria761365381138

Vi alle mennesker har vel mørke side som dukke opp under ulike omstendigheter.

Har tenkt tanken, men vet at jeg aldri ville ha utført en slik handling. Dessuten er jeg helt imot at mennesker som gjør andre ondt skal få slippe unna på en slik billig måte. Drap vil bare føre til at du faktisk kommer på et like lavt nivå som din gjerningsmann.

Om en liker det eller ei så har faktisk de jævla overgriperne også en familie som mest sannsynlig håper at sinne til personen vil forandre seg.

Tanken din er i høyeste grad skjønnbar, men la den aldri få utivikle seg til en handling. Da oppfordrer jeg deg til å søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...