Gå til innhold

Medisiner mot bipolar lid. og gravitest.

Anbefalte innlegg

Tross alle "gode råd" har mannen min og jeg brukt sikre perioder som prevensjon de siste femten årene. For oss har det gått bra og vi har fått to planlagte barn i denne tiden. Det har vel vært slik at ingen av oss ville opplevd det som en katastrofe om jeg hadde blir uplanlagt gravid heller.

Men nå er jeg 45 år, og forstår at dette ikke kan fungere trygt lenger, fordi jeg for 2. gang har forsinket menstruasjon. Går ut fra at det betyr at hormonene har begynt å endre seg, selv om min mor og de fleste kvinner i min familie har vært 50-55 år.

Det siste vi ønsker oss er flere barn, og jeg kan selvfølgelig ikke bære fram flere barn heller, pga. medisiner og sykdom, alder og alt.

Det jeg lurer på, er om medisiner som jeg bruker pga. bipolar lidelse kan påvirke en graviditetstest. - At den viser negativ selv om en er gravid. Bruker lithionit, orifiril, lamictal fast, innimellom imovane og sobril. Pluss at jeg også bruker zocorforte mot høyt kolestrol.

Ønsker bare å føle meg 100% sikker at de to testene jeg selv har tatt, og fått negativt resultat på, er riktig på tross av medisinene. Sjansen for graviditet er nok nær 0, jeg hadde hatt symptomer nå hvis ikke (10 uker). Men kan medisinene lure meg også der?

For ordens skyld: Vi kommer selvsagt aldri mer til å bruke vår gamle "prevensjonsmetode". Skal ikke reklamere for den heller, det har bare ikke vært noen krise dersom jeg skulle bli gravid uten at vi hadde bestemt oss på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286785-medisiner-mot-bipolar-lid-og-gravitest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...