Gå til innhold

NHD aurorix

Gjest aurorixbr.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest aurorixbr.

Hei :) Jeg vurderer å starte aurorix. Funker det? Hva tar du det mot? Jeg har GAD + depresjon. Negative/positive erfaringer?:) GOd kveld

Hei, jeg bruker det mot GAD og depresjon. Det hjelper slik at jeg ikke faller helt ned, til å holde hodet over vannet. Men ikke optimalt. Jeg tåler ikke ssri,( begynte med dem mot somatisert GAD men endte opp med panikkangst og tilbakevendende depresjon på grunn av dem under og etter seponering). Aurorix har få bivirkninger i sammenligning. Ikke legger man på deg, og ikke påvirker de sexual livet. De er absolutt verdt et forsøk. Medisiner hjelper og individuelt. Jeg har brukt de før, og da hjalp de meg bedre, men da hadde jeg ingen depresjon- altså et lettere utgangspunkt. Husk at du minst må bruke 450 mg. Da de ble lansert stod det 300 mg, men man må minst bruke 450 mg. Det er derfor de ikke er så mye brukt i Norge. Felleskatalogen er ikke lett å endre. Så kom ssri, og aurorix ble litt glemt. Men de brukes mye mer i utlandet sier NHD.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286791-nhd-aurorix/#findComment-2302690
Del på andre sider

Gjest kanskje også auririx

Hei, jeg bruker det mot GAD og depresjon. Det hjelper slik at jeg ikke faller helt ned, til å holde hodet over vannet. Men ikke optimalt. Jeg tåler ikke ssri,( begynte med dem mot somatisert GAD men endte opp med panikkangst og tilbakevendende depresjon på grunn av dem under og etter seponering). Aurorix har få bivirkninger i sammenligning. Ikke legger man på deg, og ikke påvirker de sexual livet. De er absolutt verdt et forsøk. Medisiner hjelper og individuelt. Jeg har brukt de før, og da hjalp de meg bedre, men da hadde jeg ingen depresjon- altså et lettere utgangspunkt. Husk at du minst må bruke 450 mg. Da de ble lansert stod det 300 mg, men man må minst bruke 450 mg. Det er derfor de ikke er så mye brukt i Norge. Felleskatalogen er ikke lett å endre. Så kom ssri, og aurorix ble litt glemt. Men de brukes mye mer i utlandet sier NHD.

Tusen takk for svar:) Hvordan går det i forhold til alle medisinene du ikke kan bruke de med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286791-nhd-aurorix/#findComment-2302709
Del på andre sider

Gjest aurorixbr.

Tusen takk for svar:) Hvordan går det i forhold til alle medisinene du ikke kan bruke de med?

Jeg har spurt å gravd på NHD om pennicillin og opiater, og han sier jeg kan ta det helt med ro. Men de skal ikke taes sammen med ssri preparater. Og ikke de gamle AD heller. Kolliderer med serotinin. De kan imidlertid taes sammen med remeron f. eks. som er et noradrenalin preparat. Når det gjelder rinox så har jeg et spørsmål inne om det nå. Jeg kikket på www.interaskjoner.no og der stor det ikke noen anmerkning. Jeg bruker de sammen med minidose zyprexa som er fin mot angst og depresjon, og som søvnmiddel. En kan nemlig bli litt våken av aurorix. Jeg var det sist jeg brukte dem, men nå som jeg bruker 2,5 mg zyprexa om kvelden, går det greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286791-nhd-aurorix/#findComment-2302911
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...