Gå til innhold

Deprimert av terapi-normalt/godt tegn?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer jeg..

Er det normalt å bli (mer) deprimert av terapi og/eller utredning?

Er dette et godt tegn, på at det faktisk funker..?

Jeg har helt klart blitt mer deprimert etter at jeg begynte.. (negative tanker, treg (utsetter), apatisk, våkner 4 hver natt, sliten m.m.)

Takk for evt svar (Er lettere å akseptere om man forstår :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286798-deprimert-av-terapi-normaltgodt-tegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er ganske vanlig å bli dårligere i begynnelsen. Man begynner å kjenne etter på alt som er galt. Man leter og bruker energi på å få kontroll på dette som er galt. Sånn er det og kanskje en av grunnene til at jeg kvier meg til terapi om dagen....jeg har vært igjennom det før:-)

Men det går over.

Jeg tror det er ganske vanlig å bli dårligere i begynnelsen. Man begynner å kjenne etter på alt som er galt. Man leter og bruker energi på å få kontroll på dette som er galt. Sånn er det og kanskje en av grunnene til at jeg kvier meg til terapi om dagen....jeg har vært igjennom det før:-)

Men det går over.

"Man leter og bruker energi på å få kontroll på dette som er galt."

Høres logisk ut..

Takk :o)

Det kan være et godt tegn. Du rører ved en masse tanker og følelser som er vanskelig og kanskje har fått ligge i fred i mange år. Det ville vært rart om det ikke kom en reaksjon. :- )

Ok.. Tusen takk for svar, orio. Jeg vil tro det er det som skjer. Jeg er helt "lammet" eller "nummen" i kroppen.

I dag ble mobilen min sperra. Rett og slett fordi jeg ikke har betalt regninga - men bare utsatt det. Noe så enkelt - som å gå innpå nettbanken og betale en regning, ble for mye for meg. Det sto jo ikke på penger.. Men må jeg iallefall ta konsekvensen av dette.

Jeg ser at du sliter du også nå.. Sender deg en styrkeklem om du vil ha..

Selv har jeg bestemt meg for å bli mer "egoist" nå, og ta enda mer vare på meg selv (og barna). Forsøke å ikke bry meg så mye om alle andre osv..

Jeg blir nødt til å sette flere grenser ovenfor andre.

Jeg tror også at jeg ikke skal yte så mye her på dol nå, i forhold tl andre. Det kommer ikke til å bli lett, for jeg liker ikke å bare "ta". Jeg vil gjerne gi noe tilbake, siden jeg får så god hjelp her selv. Men jeg tror at det er viktig å ta litt avstand i forhold til å hjelpe andre i denne perioden.

Klem om du vil ha :o)

Annonse

Ok.. Tusen takk for svar, orio. Jeg vil tro det er det som skjer. Jeg er helt "lammet" eller "nummen" i kroppen.

I dag ble mobilen min sperra. Rett og slett fordi jeg ikke har betalt regninga - men bare utsatt det. Noe så enkelt - som å gå innpå nettbanken og betale en regning, ble for mye for meg. Det sto jo ikke på penger.. Men må jeg iallefall ta konsekvensen av dette.

Jeg ser at du sliter du også nå.. Sender deg en styrkeklem om du vil ha..

Selv har jeg bestemt meg for å bli mer "egoist" nå, og ta enda mer vare på meg selv (og barna). Forsøke å ikke bry meg så mye om alle andre osv..

Jeg blir nødt til å sette flere grenser ovenfor andre.

Jeg tror også at jeg ikke skal yte så mye her på dol nå, i forhold tl andre. Det kommer ikke til å bli lett, for jeg liker ikke å bare "ta". Jeg vil gjerne gi noe tilbake, siden jeg får så god hjelp her selv. Men jeg tror at det er viktig å ta litt avstand i forhold til å hjelpe andre i denne perioden.

Klem om du vil ha :o)

Kjenner til det med regninger. Har foreløbig ikke gått så langt som til at telefonen er sperret. Sikkert fordi jeg har e-faktura, da kan jeg bare trykke "betal" i nettbanken. Andre regninger er det verre med. Hvor ligger de? Når må de betales? Har jeg betalt dem?

Du må ta hensyn til deg selv, og hvor mye du klarer. Ikke føl at du må bidra så mye her på forumet, det kan du eventuelt gjøre senere når du er i bedre form.

Kjenner til det med regninger. Har foreløbig ikke gått så langt som til at telefonen er sperret. Sikkert fordi jeg har e-faktura, da kan jeg bare trykke "betal" i nettbanken. Andre regninger er det verre med. Hvor ligger de? Når må de betales? Har jeg betalt dem?

Du må ta hensyn til deg selv, og hvor mye du klarer. Ikke føl at du må bidra så mye her på forumet, det kan du eventuelt gjøre senere når du er i bedre form.

Ja, dette og avtalegiroer er en fin ting å ha.

heldigvis har jeg ordnet med avtalegiroer, men dette gjelder ikke alle utgifter enda.

Jeg som alltid har hatt full kontroll på regninger, inntekter og utgifter :o(jaja)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...