Gå til innhold

Å danse etter noens pipe

Anbefalte innlegg

Det gjelder et par hvor hun med stor tydelighet for oss utenfor styrer _alt_ i heimen, og da mener jeg alt! Såpass mye at det i lengden vil gå utover hans forhold til egen familie.

Unnskyldningen hans er at hun er psyk og har psykiske problemer. Men er det riktig at den psyke parten skal få styre alt den andre foretar seg? Gjør man ikke denne egentlig en bjørnetjeneste om man bare jatter med og lar denne holde på, aldri setter seg imot, men lar vedkommende holde på og ture frem for å bevare husfreden? Når det etterhvert blir sånn at man holder ut i et forhold fordi det er noen få veldig gode dager innimellom, men at det er absolutt mest dårlige dager?

Jeg har fint lite erfaring med psykiske lidelser, det er derfor jeg lurer litt så ikke halshugg meg om jeg er helt på jordet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286803-%C3%A5-danse-etter-noens-pipe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres akkurat ut som mine foreldres forhold dette her.

Jeg er faktisk irritert på mamma for at hun bare jatter med, for husfredens skyld. Hun har det langt i fra godt. Jeg har sagt at hun må si fra. det "verste" er at hun faktisk sitter og klager/syter til oss over han.. Men jeg tror ikke hun tør.. Og jeg kan forstå henne også. han har helt klart makt over oss alle.

Ved å behandle pappa med "silkehansker", tror han sikkert at det er ok å holde på slik.. Det vil ikke føre til bedring for han, iallefall.

Jeg vil tro at det ikke er riktig å ikke sette noen krav til oss med psykiske problemer og/eller lidelser. Det vil jo som du sier, føre til at man gjør den andre bare en bjørnetjeneste..

Tror nå jeg da..

Jeg tror det er et faresignal når en hel familie begynner å agere utifra et medlems oppførsel og psykdom..( men dette gjelder egentlig i forhold til all form for oppførsel...ikke bare psykdom ). Det blir tror jeg å opprettholde psykdom. Samtidig så kan det være komplisert også det der, for å total neglisjere problemet er kanskje også ikke helt rettferdig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...