Gå til innhold

NHD: Angst, hva anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Gjest Zyprexusen

Hei!

Jeg sliter med angst for å kaste opp, og litt generell sykdomsangst. Går på Zyprexa 5 mg og har gjort det i 3 år nå med god effekt inntil for noen måneder siden. Jeg begynte med Remeron mot depresjon, gikk først på 15 mg og trappet opp til 30 mg (Tror jeg det var..). Valgte denne antideprisiva medisinen siden den var den eneste jeg fant som ikke har kvalme/oppkast for bivirkning. (Dette er kommet som ny bivirkning nå i det siste, sto ikke det før.) Men problemet med var at jeg ble så utrolig trøtt. Så da falt valget på å gå på Remeron eller miste jobben siden det var helt umulig å komme seg opp til rett tid om morgenen. Etter jeg sluttet med Remeron har jeg slitt med en del angst igjen, har vært helt fri for angst helt siden jeg begynte på Zyprexa for 3 år siden. Kan det være noen sammenheng med at jeg sluttet med Remeron og at angsten kom tilbake? Kan den på noen måte ha påvirket Zyprexa dosen? Merk deg at det nå er noen måneder siden jeg sluttet med Remeron.

Hva anbefaler du i denne situasjonen? Medisin? Samtaleterapi? Eller noe annet? Jeg vil IKKE ta noe medisin som kan gi kvalme, siden det er min største frykt. Ja, jeg vet at det ikke er farlig og være kvalm og kaste opp, men jeg takler deg bare ikke, få bare utrolig sterk angst av det.

Håper NHD eller noen andre her har noen gode tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286875-nhd-angst-hva-anbefaler-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...