Gå til innhold

Medisiner som påvikrer gravitest?

Anbefalte innlegg

Gjest lettere fortvilet.

Er nervøs her er jeg bor i utlandet uten skikkelig helsesystem, med endeløse ventelister for å komme til gynokolog - og uten språk for å forklare dette. Vil lamictal, lithionit, orifiril, eller zocorforte, imovane, sobril kunne påvirke resultatatet av gravitest slik har den viser falsk negativ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286884-medisiner-som-p%C3%A5vikrer-gravitest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver du å bli gravid mens du samtidig går på disse medisinene? Jeg stusset litt over innlegget ditt må jeg si. Jeg antar du er bipolar siden du går på lamictal og lithionot. I tillegg bruker du to benco, imovane og sobril, (pluss pluss.)Jeg vet ikke om det akkurat er spesielt tilrådelig å prøve å bli gravid med så mange medisiner i systemet. Har legen sagt det er greit?

Tror ikke de virker inn og gir falsk negativ test.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med meget stor grad av sikkerhet kan jeg si at de ikke påvirker gravitesten.

Om det er uteblitt menstruasjon som er årsaken til bekymringen, så kan flere av medisinenen for psyken påvirke denne.

Gjest ikke fortvilet lenger...

Prøver du å bli gravid mens du samtidig går på disse medisinene? Jeg stusset litt over innlegget ditt må jeg si. Jeg antar du er bipolar siden du går på lamictal og lithionot. I tillegg bruker du to benco, imovane og sobril, (pluss pluss.)Jeg vet ikke om det akkurat er spesielt tilrådelig å prøve å bli gravid med så mange medisiner i systemet. Har legen sagt det er greit?

Tror ikke de virker inn og gir falsk negativ test.

Takk for svar ang. påvirking av test og menstruasjonssyklus. Vet snart ikke hva jeg skulle gjort uten denne siden. Her har jeg fått forslag om andre medisiner det var mulig å prøve, som i mitt tilfelle gjorde at jeg fikk et nærmest nytt liv. (Greide endelig å slutte med antipsykotiske medisiner, noe jeg strevde med i to år, uten å greie det fordi jeg ble altfor urolig, rastløs, mistet selvdisiplinen, nattesøvn og alt).

Takk for svar ang. påvirking av test og menstruasjonssyklus. Vet snart ikke hva jeg skulle gjort uten denne siden. Her har jeg fått forslag om andre medisiner det var mulig å prøve, som i mitt tilfelle gjorde at jeg fikk et nærmest nytt liv. (Greide endelig å slutte med antipsykotiske medisiner, noe jeg strevde med i to år, uten å greie det fordi jeg ble altfor urolig, rastløs, mistet selvdisiplinen, nattesøvn og alt).

Ville bare legge til at jeg gikk på Orifil en gang og fikk beskjed om at visst jeg ble gravid måtte jeg slutte med denne med en gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...