Gå til innhold

Systemet jobber mot meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette høres kjent ut. Det er bare slik systemet fungerer.

Det er slik de opererer når de ikke får det som de ønsker.

Hva er det behandleren din har gjort bak din rygg? Vil du si noe om det?

Han avsluttet gruppetarapien bak min rygg,gud vet hva annet han foretar seg.

Annonse

Kan jeg spørre om hva du gikk i gruppeterapi for? Og om hva du _tror_ kan være årsaken til at han avsluttet den...?

Skulle få sosial trening....aner ikke hvorfor han avsluttet den.

Han sa det var til det beste for meg,men hun som ledet gruppa sa det var systemet som var sånn.

Var innlagt skjønner du og derfor mistet jeg gruppe tilbudet...sa hun da....men han sa "Vi bestemte at det var for det beste"

Gjest kone-mor85

Skulle få sosial trening....aner ikke hvorfor han avsluttet den.

Han sa det var til det beste for meg,men hun som ledet gruppa sa det var systemet som var sånn.

Var innlagt skjønner du og derfor mistet jeg gruppe tilbudet...sa hun da....men han sa "Vi bestemte at det var for det beste"

Det er så på trynet at det skal være på den måten. Kjenner jeg blir sint på dine vegne nå :-o hehe.. De kan jo ikke bare avslutte sånn uten videre! Jeg tror jeg hadde kommet til å bedd om en ny behandler jeg...

Det er så på trynet at det skal være på den måten. Kjenner jeg blir sint på dine vegne nå :-o hehe.. De kan jo ikke bare avslutte sånn uten videre! Jeg tror jeg hadde kommet til å bedd om en ny behandler jeg...

Ja kanskje jeg skal be om ny behandler : )

Han her er jo helt på trynet : (

Synes du skal diskutere dette med psykologen din også neste gang du ser ham, og ikke spinne for mye rundt temaet på egen hånd.

Du har vært innlagt en periode, og det er vel ikke så uvanlig å revurdere hvilken behandling som er til nytte for pasienten i en slik situasjon. Psykologen har sagt at hans vurdering er at det er til beste for deg å ikke ha for mange behandlingsopplegg å forholde deg til, og kanskje har gruppelederen vært enig. Synes ikke dette alene gir grunnlag for å mene at psykologen er håpløs eller uprofesjonell - tvert i mot. Ideelt sett burde du ha fått uttale deg før de tok avgjørelsen, men du får heller ta diskusjonen nå i etterkant, og hvis du har gode argumenter såomgjør de muligens sin beslutning.

Kanskje du i første omgang skal prøve å fokusere mer på at du har tilbud om timer hos psykologen samt psykiatrisk sykepleier i kommunen (hvis jeg har forstått deg riktig).

Synes du skal diskutere dette med psykologen din også neste gang du ser ham, og ikke spinne for mye rundt temaet på egen hånd.

Du har vært innlagt en periode, og det er vel ikke så uvanlig å revurdere hvilken behandling som er til nytte for pasienten i en slik situasjon. Psykologen har sagt at hans vurdering er at det er til beste for deg å ikke ha for mange behandlingsopplegg å forholde deg til, og kanskje har gruppelederen vært enig. Synes ikke dette alene gir grunnlag for å mene at psykologen er håpløs eller uprofesjonell - tvert i mot. Ideelt sett burde du ha fått uttale deg før de tok avgjørelsen, men du får heller ta diskusjonen nå i etterkant, og hvis du har gode argumenter såomgjør de muligens sin beslutning.

Kanskje du i første omgang skal prøve å fokusere mer på at du har tilbud om timer hos psykologen samt psykiatrisk sykepleier i kommunen (hvis jeg har forstått deg riktig).

Stoler ikke på psykologen et sekund og tror ikke han mente dette var til det beste for meg,det er bare en bortforklaring.

Og gruppelederene ville ha meg på gruppen : )

Noen lyger her og jeg tror ikke det er gruppelederen som jeg snakket med,fordi om jeg er psykisk syk betyr ikke det at jeg er dum,noe jeg tror psykologen tror jeg er.

Annonse

Men skal diskutere det med han neste gang jeg skal der.

Systemet skal jobbe for det de mener er fornuftig og bra for deg. Ikke for deg eller mot deg. Kan ikke du prøve å jobbe i den retningen "systemet" ønsker at du skal? Kanskje det er bra for deg?

Det var ikke bra for meg å slutte på gruppen,nå har jeg ingenting å gå til...

Stoler ikke på psykologen et sekund og tror ikke han mente dette var til det beste for meg,det er bare en bortforklaring.

Og gruppelederene ville ha meg på gruppen : )

Noen lyger her og jeg tror ikke det er gruppelederen som jeg snakket med,fordi om jeg er psykisk syk betyr ikke det at jeg er dum,noe jeg tror psykologen tror jeg er.

Psykologen har ingen grunn til å ønske noe annet enn at du skal få det best mulig. Fortsett diskusjonen med ham om dette neste gang du er der.

Dere kan jo forøvrig også være uenige om noe, som f.eks. at han mener det er best for deg ikke å delta i gruppen akkurat nå og du mener det motsatte, uten at han vil deg noe negativt av den grunn.

Psykologen har ingen grunn til å ønske noe annet enn at du skal få det best mulig. Fortsett diskusjonen med ham om dette neste gang du er der.

Dere kan jo forøvrig også være uenige om noe, som f.eks. at han mener det er best for deg ikke å delta i gruppen akkurat nå og du mener det motsatte, uten at han vil deg noe negativt av den grunn.

Føler bare at han vil ha meg bort i grunn,at jeg er til en byrde for "systyemet"....og han er jo en del av systemet...

Føler bare at han vil ha meg bort i grunn,at jeg er til en byrde for "systyemet"....og han er jo en del av systemet...

Men hva skulle psykologen og de andre i systemet ha drevet med (og fått lønn for) hvis det ikke var å hjelpe de som har psykiske vansker?

Du får være litt tøff og fortelle ham hvordan du tror han tenker om deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...