Gå til innhold

Ung jente får ikke hjelp

Gjest Fortvilet trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet trebarnsmor

Hei, jeg er en alenemor med tre barn på 17,15 og 7 år. Barna på 17 og 15 har diagnosen ADHD, og jenta mi på 17 trenger hjelp, men får det ikke!!! Hun fikk diagnosen for litt over to år siden og har siden hun forsøkte å ta livet av broren sin bodd på barnevernsinstitusjon i litt over en måned. Hun rømte fra institusjonen og har siden bodd hos mine foreldre og i perioder bodd hjemme. Hun har en kjæreste som holdt henne skjult i fem dager etter at hun rømte fra institusjonen og har siden skulket skolen, vært borte i flere døgn uten å gi livstegn til meg. Hun har tatt taxi fra Oslo til Sarpsborg to ganger og har falskt anmeldt en drosjesjåfør for ran. Jeg har uttallige ganger meldt henne savnet hos politiet og hentet henne i arresten flere ganger samt fått stor utgifter på grunn av henne. Hun har vært gravid to ganger på tre måneder og tatt abort og jeg har bedt om hjelp til henne via barnevern, bup og lege uten at noen har gjort noe. Nå kommer hun og går hjemme som hun vil, men har ingen nøkler. Hun er som regel borte hver natt og jeg aner ikke hvem hun er hos, kommer hun hjem er hun som regel hjemme etter midnatt og forstyrrer hun oss med matlaging og musikk hele natten. Jeg er så sliten nå og orker ikke mer, på grunn av mange søvnløse netter og strevsom jobb. Er for tiden aktivt sykemeldt men kjenner at jeg er like ved å gi opp alt….. Hun snakker om å ta livet sitt og er voldelig mot meg og eldste broren. Hun drikker alkohol og har sagt at hun bruker narkotika, selv om urinprøven ikke viste dette. Hun har vært seksuelt aktivt lenge. Er det noe mer jeg kan gjøre før jeg går dukken og barnevernet får tre barn å ta vare på? Fortvilet trebarnsmor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286913-ung-jente-f%C3%A5r-ikke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring fylkesmannen i fylket der du bor, og forklar situasjonen. Du forteller om en svært grov sak, og hvis du ikke får hjelp så bør du kontakte en dyktig advokat.

Si fra hvis du vil ha konkret hjelp til å finne ut hvor du skal ringe eller å finne en dyktig advokat.

Gjest bellamira

Uff, vet godt hvordan du har det. Har en søster som oppfører seg likedann, bare at hun er voksen. Senest i går ringte politiet meg og lurte på om jeg visste hvor hun var fordi hun hadde rømt fra en institusjon. I dag fikk jeg vite at hun var innlagt på sykehuset etter en overdose.

Jeg har inntrykk av mange ungdommer bare blir mer trasige av å være på barnevernsinstitusjoner. Kjenner flere som ikke gjør annet enn å lage fanskap og stikke av. Hele opplegget på mange slike institusjoner handler bare om rutiner og regler. En venninne av meg ble belønnet med CD-er visst hun gjorde pliktene sine, og husarest og utestengelse fra fritidsaktiviteter visst hun gjorde noe feil. Jeg selv bodde en periode i fosterhjem da jeg var ung, og det var utrolig godt. Kanskje det kunne ha vært løsningen for din datter? Om barnevernet greier å finne kjærlige sterke og omsorgsfulle fosterforeldre som er trygge på seg selv og tør å sette grenser. Du har deg selv og de andre barna dine som også trenger deg. Å hanskes med en slik datter blir for mye for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...