Gå til innhold

Vektøkning og Cipralex igjen

Gjest Redd og skuffet over seg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Redd og skuffet over seg selv
Skrevet

Ser ut til at jeg må begynne på cipralex igjen,prøvd å slutte men jeg får det helt forferdelig når jeg slutter (blant annet er jeg LIVREDD for å gjøre meg selv noe,tør ikke være i nærheten av skjerf eller medisiner) Grunnen til at jeg sluttet med cipralex er at jeg la sånn på meg av de + at jeg mistet alt av sexlyst. Er det noen her som IKKE har lagt på seg av cipralex? (får jo inntrykk av at "alle" gjør det) I følge eksperter på kosthold og lignende (blant annet vektklubben på VG) påvirker Cipralex stoffskiftet , og det eneste trening da kan gjøre er å begrense vektøkningen! Jeg vet ikke hva jeg skal tro på lenger!Saken er iallefall at jeg bare leggere mere og mere på meg med cipralex selv om jeg trener og spiser sundt. Noen som har forslag til hva man kan gjøre for å begrense denne vektøkningen? Hadde satt kjempe pris på svar. Føler det virkelig som en nedtur å begynne på cipralex IGJEN:(

Gjest aspeløvet
Skrevet

Jeg har ikke gått på Cipralex mer enn vel to uker, og jeg har faktisk tatt av tre kilo:-)

Gjest lillepika
Skrevet

Jeg la ikke på meg av cipralex. Kanskje skulle du prøvd et annet SSRI? Selv om du legger på dge av cipralex trenger du ikke legger på deg av zoloft, seroxat, cipramil eller fontex. Det er dessuten et fåtall som legger på seg av cipralex og SSRI når alt kommer til alt.

Skrevet

når medisiner faktisk gir deg lavt stoffskifte så får du medisin mot lavt stoffskifte. iallfall får en det vi som bruker litium, som hos noen kan gi lavt stoffskifte. da blir stoffskiftet normalisert igjen.

Dette sees på blodprøver også, det måles før oppstart av medikamentet og ved jevne mellomrom, og en får ta prøve straks en merker symptomer også.

Gjest antidepressiva
Skrevet

Jeg la også på meg av cipralex, men det var kanskje fordi jeg ble så ukritisk. Fråtset i sjokolade og søtsaker for å dempe angsten. Jeg la på meg tretti kilo i løpet av tre år. Legene sa at cipralex ikke skulle gjøre at jeg la på meg, men jeg har også lest at antidepressiva gir vektøkning. Hva med depridix eller johannesurt eller prøve andre antidepressiva? Daglige spaserturer i naturen i dagslys skal også hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...