Gå til innhold

Synes dere synd på dere selv?

Anbefalte innlegg

I helgen begynte en veninne å gråte fordi hun synes synd på meg på grun av at jeg sliter så mye og forfulgt av tragedier, uhell o.s.v. Jeg lo å ba henne slutte å grine. Men så begynte andre også å si at det er synd på meg... og jeg ble mer eller mindre taus. Da jeg var yngre syntes jeg synd på meg selv, men da jeg sluttet med det og bestemte meg for å "greie meg godt" likevel...begynte ting å ordne seg. Noen mener det er bra å synes synd på seg selv av og til... men jeg greier ikke det. Begynner psykologen å stille spørsmål som bringer fram vonde minner avviser eg henne....

Hva med dere? Er det synd på deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287045-synes-dere-synd-p%C3%A5-dere-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syndt på

Ja, jeg synes det er på sin plass å kunne synes synd på seg selv når man blir rammet av sykdom enten det er psykisk eller fysisk. Men om det er konstruktivt, det er det nok ikke, men det kan jo ikke være bra å benekte naturlige følelser heller da?

Annonse

Ja, jeg synes synd på meg selv i blant. Er det noen som kan si at de ikke gjør det? (Og samtidig snakke sant?) Heldigvis klarer jeg ikke velte meg i selvmedlidenhet så lenge av gangen, galgenhumoren kobles automatisk inn og vrir litt på det. Selvforakt, derimot, er jeg veldig god på.

Gjest aspeløvet

Ja, jeg synes synd på meg selv i blant. Er det noen som kan si at de ikke gjør det? (Og samtidig snakke sant?) Heldigvis klarer jeg ikke velte meg i selvmedlidenhet så lenge av gangen, galgenhumoren kobles automatisk inn og vrir litt på det. Selvforakt, derimot, er jeg veldig god på.

Ja, det hender.. Men jeg avskyr når andre gjør der.. Blir ekstra langt ned da:-(

Er det noe som går meg imot på noe sett blir jeg som regel enten skuffa over megselv, tenker "faen heller" og legger det fra meg, eller tenker "faen heller" og gjør noe for at det skal gå rettveien neste gang (alt ettersom hva det er.)

Av og til skjer det noe som stikker skikkelig dypt, og da kan jeg ta meg litt tid å synes synd på megselv før jeg blir lei av det og setter igang med å fikse situasjonen. "Man er sin egen lykkes smed" er mitt motto, og det er bare megselv som kan fikse på det, så da er det bare tidsløsing å sitte å synes synd på segselv. Men bittelitt må man sløse med tid av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...