Gondor Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tror forskjellen på disse to er at BP1 betyr maniske perioder hvor en flyr fullstendig i taket og kanskje blir psykotisk. BP2 betyr hypomaniske episoder hvor en raser rundt uten å ta fullstendig av og heller ikke blir psykotisk. De depressive periodene kan være like dype og farlige for begge. Jeg har forresten blitt litt klokere av et innlegg lenger nede har. Mine depressive perioder har alltid blitt avløst av perioder hvor jeg ble veldig glad. Blodet bruste i årene. Alt og alle var vakre. Jeg kom lett i kontakt med hvem det skulle være. Det hører også med til historien at energien ble vanvittig høy. Ingenting kunne tilfredsstile den rasende energien. Meget ubehagelig. Hvorfor skulle jeg så gå til legen? Depresjonene var bare noe tull egentlig. Jeg gikk først da jeg ble så deprimert at jeg lå i sengen hele dagen, stirret på taklampen og barna ble flinke til å lage middag. Spørsmålet var ikke om jeg skulle forlate denne verden, men hvordan. Uff, jeg får frysninger når jeg tenker på det Så da er det vel forskjell på å ha gjentagende depresjoner og det å svinge fra ytterpunkt til ytterpunkt. 0 Siter
Gjest mien Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Hypomani trenger ikke nødvendivis være utagerende. At man raser rundt, som du skriver. Ingen ser på meg når jeg har en hypomani. Alt skjer inni mitt hode. Blir ikke mindre sliten av den grunn, som å være på kafe døgnet rundt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.