Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror forskjellen på disse to er at BP1 betyr maniske perioder hvor en flyr fullstendig i taket og kanskje blir psykotisk. BP2 betyr hypomaniske episoder hvor en raser rundt uten å ta fullstendig av og heller ikke blir psykotisk. De depressive periodene kan være like dype og farlige for begge.

Jeg har forresten blitt litt klokere av et innlegg lenger nede har. Mine depressive perioder har alltid blitt avløst av perioder hvor jeg ble veldig glad. Blodet bruste i årene. Alt og alle var vakre. Jeg kom lett i kontakt med hvem det skulle være. Det hører også med til historien at energien ble vanvittig høy. Ingenting kunne tilfredsstile den rasende energien. Meget ubehagelig.

Hvorfor skulle jeg så gå til legen? Depresjonene var bare noe tull egentlig. Jeg gikk først da jeg ble så deprimert at jeg lå i sengen hele dagen, stirret på taklampen og barna ble flinke til å lage middag. Spørsmålet var ikke om jeg skulle forlate denne verden, men hvordan. Uff, jeg får frysninger når jeg tenker på det

Så da er det vel forskjell på å ha gjentagende depresjoner og det å svinge fra ytterpunkt til ytterpunkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287116-bp1-vs-bp2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...