Gå til innhold

Sliter fem år etter abort. Link.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• multippel

9

• PieLill

4

• Sofline

4

• hidi, the scorpion

4

Annonse

hidi, the scorpion

Nei, og det sto vel heller ingen ting om alle de som var på nippet til å ta abort og som i dag er overlykkelige fordi de ikke gjorde det.

;-)

mvh

Jeg er en av dem som IKKE tok abort, og det angrer jeg IKKE ett sekund på!

En av mange grunner til at jeg er IMOT abort i dag. Har kjent på kroppen alle andres sterke meninger og tanker om hvorfor jeg burde tatt barnet vekk....

Jenta er idag en flott og frisk tenåring, og storebrødrenes yndling!

Gjest Smackh!

De færreste angrer da på et barn de fikk. Og 1 av 5 mødre her i Norge er ikke overgripere, misbrukere eller andre kriterier som gjør dem uegnede som mødre.

1 av 5, av de som tok abort. Det er noe annet enn 1 av 5 i en "normalpopulasjon". Dette er snakk om et utvalg mennesker. De kan være som normalbefolkningen, eller de kan skille seg fra denne på noen kriterier.

Det blir noe annet enn 1 av 5 foreldre.

1 av 5, av de som tok abort. Det er noe annet enn 1 av 5 i en "normalpopulasjon". Dette er snakk om et utvalg mennesker. De kan være som normalbefolkningen, eller de kan skille seg fra denne på noen kriterier.

Det blir noe annet enn 1 av 5 foreldre.

Når det lages slike undersøkelser er det normalpopulasjonen det dreier seg om. Hvis ikke ville det stått.

Gjest Smackh!

Når det lages slike undersøkelser er det normalpopulasjonen det dreier seg om. Hvis ikke ville det stått.

Det er ikke det, det står jo, 20% av de som tok abort. Da er det snakk om en annen populasjon enn populasjonen "foreldre i norge", da er det snakk om populasjonen; "kvinner som tok abort". Om denne er lik foreldrepopulasjonen eller ikke, sier ikke denne artikkelen noe om. Det er to helt ulike ting.

Det er ikke det, det står jo, 20% av de som tok abort. Da er det snakk om en annen populasjon enn populasjonen "foreldre i norge", da er det snakk om populasjonen; "kvinner som tok abort". Om denne er lik foreldrepopulasjonen eller ikke, sier ikke denne artikkelen noe om. Det er to helt ulike ting.

De færreste som tar abort gjør det uansett ikke fordi de er totalt uegnede som mødre.

Annonse

En av mange grunner til at jeg er IMOT abort i dag. Har kjent på kroppen alle andres sterke meninger og tanker om hvorfor jeg burde tatt barnet vekk....

''Har kjent på kroppen alle andres sterke meninger og tanker om hvorfor jeg burde tatt barnet vekk....''

Da vet du kanskje hvordan det er for de som blir skyldigjort for å ha tatt abort også? Det er jo også de andres sterke meninger.

Det er vel ingen som angrer på at de ikke tok abort. Jeg tror heller ikke det er det psykiateren sikter til. Jeg tror han mener at det er noen som ikke burde ha fått barn. Det er ikke dermed sagt at de angrer selv eller er enig i at de aldri skulle ha hatt barn.

hidi, the scorpion

''Har kjent på kroppen alle andres sterke meninger og tanker om hvorfor jeg burde tatt barnet vekk....''

Da vet du kanskje hvordan det er for de som blir skyldigjort for å ha tatt abort også? Det er jo også de andres sterke meninger.

Jeg fordømmer ingen for hva de har gjort! Men kommer noen til meg for råd, så sier jeg min mening, hvis ikke holder jeg munn....

Sto det noe om hvor mange som sliter av de som burde tatt abort, men ikke gjorde det?

Jeg har tre barn. Kanskje hovedsakelig fordi det skjer en slags kjemi i min kropp når jeg er gravid som gjør at jeg er veldig beskyttende ovenfor det livet som har begynt å vokse inne i meg. Jeg blir som gravid veldig opptatt av sunnhet. har ikke røykt under noen svangerskap og spiser i det hele tatt svært sunt og bra. Men jeg kunne hatt fire barn. Jeg aborterte det siste barnet provosert. Jeg hadde en elendig livssituasjon og både økonomisk og det faktum at far til barna slett ikke ville ha barn pluss mye annet gjorde at jeg valgte abort. Da jeg trillet inn på operasjonssalen ganske omtåket av bedøvelsesmidler så kjente jeg veldig sterkt at det lå en liten jente inni maven min. Jeg var 6 uker på vei. Jeg hadde lest masse før aborten og var beroliget med at hjernen ikke var utviklet nok til at det lille begynnende livet kunne føle noe som helst. Jeg sendte henne en melding som sa: "Det passer så dårlig nå....men vi sees sikkert igjen nestegang. Kanskje blir du datteren til en av mine barn." Jeg må minne om at jeg var ganske i ørska...men det gav meg en slags farvel. Jeg er glad jeg tok abort. Jeg har barn som trenger meg masse. Å ta ansvaret for en til var idioti. Egentlig burde jeg ikke hatt så mange som tre barn. Men med en eks om ble såret om jeg sa nei...som presset og som gav blaffen...så ble jeg gravid såpass mange ganger. Jeg er selvfølgelig glad for de barna jeg har og alle har vært veldig velkomne, jeg hadde sikkert vært glad for nummer fire også....men det hadde blitt for mye...det vet jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...