Gå til innhold

Sliter fem år etter abort. Link.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• multippel

9

• PieLill

4

• Sofline

4

• hidi, the scorpion

4

Jeg fordømmer ingen for hva de har gjort! Men kommer noen til meg for råd, så sier jeg min mening, hvis ikke holder jeg munn....

Jeg har tatt abort en gang. Jeg kommer nok aldri til å velge den løsningen igjen. men er likevel glad jeg tok den avgjørelsen den gang. Det har noe med livssituasjonene å gjøre. Ikke noe med meg som mor. Men enkelt valg er det ikke. Og i en graviditet tror jeg at mange kvinner blir svært beskyttende ovenfor barnet i maven. men jeg kjenner på at jeg muligens hadde hatt en liten på 7 år nå....

hidi, the scorpion

Jeg har tatt abort en gang. Jeg kommer nok aldri til å velge den løsningen igjen. men er likevel glad jeg tok den avgjørelsen den gang. Det har noe med livssituasjonene å gjøre. Ikke noe med meg som mor. Men enkelt valg er det ikke. Og i en graviditet tror jeg at mange kvinner blir svært beskyttende ovenfor barnet i maven. men jeg kjenner på at jeg muligens hadde hatt en liten på 7 år nå....

Uff ja, vi har vel alle noe vi ønsker var ugjort eller gjort...Det er endel av det å være et mennesker på godt og vondt.

Mange varme tanker til deg:)

Gjest Coriolis

Sto det noe om hvor mange som sliter av de som burde tatt abort, men ikke gjorde det?

Jeg ser at du prøver å være vitenskapelig her og mener at statistikkene bør måles oppmot en normalgruppe, men å trekke inn en hypotetisk gruppe - "de som burde tatt abort men ikke gjorde det" - er ikke det på kanten?

Det finnes sikkert tilfeller av dette men det er da på ingen måte noen gruppe du kan sette sammen. Hvem er det som burde tatt abort??

Gjest Coriolis

Uff ja, vi har vel alle noe vi ønsker var ugjort eller gjort...Det er endel av det å være et mennesker på godt og vondt.

Mange varme tanker til deg:)

selv om man har forsket fram at 1 av 5 som har tatt abort sliter etterpå, trenger ikke dette å skulle bli noe argument i for/imot-sbortdebatten, slik det virker over her.

Det kan nesten virke som om det ikke er ønsket at noen sier at det også kan være negative sider ved å ta abort.

Det er et interessant fakta, og ser ikke at det skal være nødvendig å stille spørsmål ved undersøkelsen, i hvert fall ikke blåse det bort fordi vi i norge skal være glade vi har selvbestemt abort..

Selvfølgelig sliter noen med å ha tatt abort - har det virkelig vært et valg så har det sine konsekvenser og det vil være naturlig å lure på om det var et rett valg.

Selvfølgelig vil de som ikke tar abort også kunne slite med angst, men gjør det de fordi de ikke tok abort?

Dette handler like mye om folks fordommer om "hvem som bør ha barn og hvem som ikke bør ha barn"

Annonse

Gjest god venn til katolikk

Jeg har tre barn. Kanskje hovedsakelig fordi det skjer en slags kjemi i min kropp når jeg er gravid som gjør at jeg er veldig beskyttende ovenfor det livet som har begynt å vokse inne i meg. Jeg blir som gravid veldig opptatt av sunnhet. har ikke røykt under noen svangerskap og spiser i det hele tatt svært sunt og bra. Men jeg kunne hatt fire barn. Jeg aborterte det siste barnet provosert. Jeg hadde en elendig livssituasjon og både økonomisk og det faktum at far til barna slett ikke ville ha barn pluss mye annet gjorde at jeg valgte abort. Da jeg trillet inn på operasjonssalen ganske omtåket av bedøvelsesmidler så kjente jeg veldig sterkt at det lå en liten jente inni maven min. Jeg var 6 uker på vei. Jeg hadde lest masse før aborten og var beroliget med at hjernen ikke var utviklet nok til at det lille begynnende livet kunne føle noe som helst. Jeg sendte henne en melding som sa: "Det passer så dårlig nå....men vi sees sikkert igjen nestegang. Kanskje blir du datteren til en av mine barn." Jeg må minne om at jeg var ganske i ørska...men det gav meg en slags farvel. Jeg er glad jeg tok abort. Jeg har barn som trenger meg masse. Å ta ansvaret for en til var idioti. Egentlig burde jeg ikke hatt så mange som tre barn. Men med en eks om ble såret om jeg sa nei...som presset og som gav blaffen...så ble jeg gravid såpass mange ganger. Jeg er selvfølgelig glad for de barna jeg har og alle har vært veldig velkomne, jeg hadde sikkert vært glad for nummer fire også....men det hadde blitt for mye...det vet jeg.

"Men med en eks om ble såret om jeg sa nei...som presset og som gav blaffen...så ble jeg gravid såpass mange ganger."

Ble han såret om du ikke ville bli gravid, men ville ikke ha barn likevel?

Eller er det en religiøs grunn til at du ikke kunne bruke prevansjon?

"Men med en eks om ble såret om jeg sa nei...som presset og som gav blaffen...så ble jeg gravid såpass mange ganger."

Ble han såret om du ikke ville bli gravid, men ville ikke ha barn likevel?

Eller er det en religiøs grunn til at du ikke kunne bruke prevansjon?

Hører jeg en sarkasme? :-) Det er greit det! Noen mennesker opplever partnere som rett og slett ikke er helt friske forstår du. Jeg kunne risikere bank eller en eller annen scene. Selv om jeg ikke tror du har særlig lyst til å sette deg inn i mine dumheter og hva som skjedde den gang skal jeg likevel forklare! Jeg var ung. Jeg var invadert av en følelse av at alt jeg gjorde var min feil. Derfor fant jeg meg i urimeligheter. Jeg hadde en masse ufrivillig sex. Så mye at min kropp ikke lenger kunne føle hva som foregikk. Jeg forsøkte pent å si nei...men risikerte som sagt bank. Første gangen jeg ble gravid så trodde jeg alvorlig at jeg måtte være steril eller at han måtte være det. Det var så mange ganger og over så lang tid at vi hadde tatt sjanser. Andre gangen jeg ble gravid så ble jeg det etter 1. graviditet og etter en lang pause fra menstruasjon. Amming er svært preventivt hos meg. Første egg ble nummer to. Tredje gang jeg ble gravid så sprakk kondomet. Min beste venninne er katolikk, men jeg har aldri møtt en slik holdning du her fremviser hos henne.

Jeg har idag tre fantastisk nydelige barn jeg virkelig ikke vil være foruten!

Jeg var svært åpenhjertig i mitt innlegg over. Temaet brakte litt minner, ettersom jeg valgte abort for fjerde. Jeg har fått tre barn i en ganske ufornuftig livssituasjon nettopp fordi jeg ikke har klart å velge abort som løsning. Når jeg valgte en slik løsning ved fjerde graviditet så var jeg i en så ekstrem situasjon at noe annet ville vært uansvarlig spesielt ovenfor de tre barna jeg allerede hadde og for barnet som eventuelt ville komme.

Abort er ingen lettvint løsning, og det var det jeg ønsket å fortelle om.

Hører jeg en sarkasme? :-) Det er greit det! Noen mennesker opplever partnere som rett og slett ikke er helt friske forstår du. Jeg kunne risikere bank eller en eller annen scene. Selv om jeg ikke tror du har særlig lyst til å sette deg inn i mine dumheter og hva som skjedde den gang skal jeg likevel forklare! Jeg var ung. Jeg var invadert av en følelse av at alt jeg gjorde var min feil. Derfor fant jeg meg i urimeligheter. Jeg hadde en masse ufrivillig sex. Så mye at min kropp ikke lenger kunne føle hva som foregikk. Jeg forsøkte pent å si nei...men risikerte som sagt bank. Første gangen jeg ble gravid så trodde jeg alvorlig at jeg måtte være steril eller at han måtte være det. Det var så mange ganger og over så lang tid at vi hadde tatt sjanser. Andre gangen jeg ble gravid så ble jeg det etter 1. graviditet og etter en lang pause fra menstruasjon. Amming er svært preventivt hos meg. Første egg ble nummer to. Tredje gang jeg ble gravid så sprakk kondomet. Min beste venninne er katolikk, men jeg har aldri møtt en slik holdning du her fremviser hos henne.

Jeg har idag tre fantastisk nydelige barn jeg virkelig ikke vil være foruten!

Jeg var svært åpenhjertig i mitt innlegg over. Temaet brakte litt minner, ettersom jeg valgte abort for fjerde. Jeg har fått tre barn i en ganske ufornuftig livssituasjon nettopp fordi jeg ikke har klart å velge abort som løsning. Når jeg valgte en slik løsning ved fjerde graviditet så var jeg i en så ekstrem situasjon at noe annet ville vært uansvarlig spesielt ovenfor de tre barna jeg allerede hadde og for barnet som eventuelt ville komme.

Abort er ingen lettvint løsning, og det var det jeg ønsket å fortelle om.

Jeg skjønner ikke hvilken holdning du mener jeg har. Jeg ble bare nysgjerrig på hva du mente, da det virket som om det bare var mannens feil at du ble gravid, at han presset deg til det. Og det er bare hun jeg kjenner som er katolikk som kunne presses til å bli gravid, da hun bare har lov å bruke "sikre" perioder. Det er antagelig veldig uvanlig å bli gravid 4 ganger hvis man bruker prevansjon, men jeg skjønner jo at dette faktisk har skjedd deg da.

Håper jeg ikke har sagt noe sårende mellom linjene, finner iallefall ikke noe på linjene jeg da ;-)

Jeg skjønner ikke hvilken holdning du mener jeg har. Jeg ble bare nysgjerrig på hva du mente, da det virket som om det bare var mannens feil at du ble gravid, at han presset deg til det. Og det er bare hun jeg kjenner som er katolikk som kunne presses til å bli gravid, da hun bare har lov å bruke "sikre" perioder. Det er antagelig veldig uvanlig å bli gravid 4 ganger hvis man bruker prevansjon, men jeg skjønner jo at dette faktisk har skjedd deg da.

Håper jeg ikke har sagt noe sårende mellom linjene, finner iallefall ikke noe på linjene jeg da ;-)

Han presset seg til sex! Han hadde ingen planer om barn! Mine barn har aldri hatt en far som tar ansvar for de. Sånn er det når man leser korte innlegg på doktoronline. Man opplever og tolker ting. Jeg vil ikke legge alt ansvaret for at jeg ble gravid over på min eks. Jeg var jo ikke sammen med han mot min vilje. Men forholdet var katastrofalt både for meg og mine barn. Mye ansvar legger jeg over på han. Mitt ansvar var at jeg hadde for dårlige grenser.....jeg har lært mye om grensesetting i de siste årene...og jeg setter også grenser for meg selv nå. Men slike destruktive forhold er kompliserte. Forskjellen på meg og min eks er at jeg har gått videre og utviklet meg masse. Han står på stedet hvil og jeg holder han laaaangt unna meg! Jeg er i ett lykkelig forhold, med en mann som endelig er normal...tok meg litt tid å innse at jeg faller for gærninger:-). Vi har ok økonomi, og en retning på livet.

Jeg er ikke imot prevensjon nei:-)

Mulig jeg la noe inn i det du skrev som du ikke mente.-)

Han presset seg til sex! Han hadde ingen planer om barn! Mine barn har aldri hatt en far som tar ansvar for de. Sånn er det når man leser korte innlegg på doktoronline. Man opplever og tolker ting. Jeg vil ikke legge alt ansvaret for at jeg ble gravid over på min eks. Jeg var jo ikke sammen med han mot min vilje. Men forholdet var katastrofalt både for meg og mine barn. Mye ansvar legger jeg over på han. Mitt ansvar var at jeg hadde for dårlige grenser.....jeg har lært mye om grensesetting i de siste årene...og jeg setter også grenser for meg selv nå. Men slike destruktive forhold er kompliserte. Forskjellen på meg og min eks er at jeg har gått videre og utviklet meg masse. Han står på stedet hvil og jeg holder han laaaangt unna meg! Jeg er i ett lykkelig forhold, med en mann som endelig er normal...tok meg litt tid å innse at jeg faller for gærninger:-). Vi har ok økonomi, og en retning på livet.

Ok, skjønner mye mer nå. Kunne du tenke deg å få flere barn nå, som du har funnet en god mann og omstendighetene rundt er bra?

Hva mener din venninne om prevansjon forresten? Er hun norsk?

Min er fra Filippinene.

Ok, skjønner mye mer nå. Kunne du tenke deg å få flere barn nå, som du har funnet en god mann og omstendighetene rundt er bra?

Hva mener din venninne om prevansjon forresten? Er hun norsk?

Min er fra Filippinene.

Jeg vil ikke ha flere barn. Mitt liv er de barna jeg har. Jeg har endel å rette opp i.-). Hadde jeg blitt gravid med min nåværende mann ville jeg beholdt barnet. Men den mannen jeg har nå er faktisk steril:-) Han valgte å sterilisere seg etter at to av hans eks kjærester ble ufrivillig gravide. Ikke spør meg hvordan. Derfor er det heller ingen problemstilling for meg. Jeg har tre barn og han har to barn tilsammen fem barn:-) Det holder!

Min katolske venninne er ikke imot prevensjon. Hun er bifil, men endte opp med en mann og har nå to barn. Hun er Amerikansk/Norsk og familien hennes er merkelig konservativ/radikal:-) Når det kommer til katolismen så måtte hun gifte seg katolsk g hun måtte døpe barna katolsk. Hehe jeg var i dåpen til barna hennes. Presten tror jeg kom fra Polen eller noe og vi gjestene ble litt lattermilde fordi det var komplett umulig å forstå hva han sa....:-)

Jeg vil ikke ha flere barn. Mitt liv er de barna jeg har. Jeg har endel å rette opp i.-). Hadde jeg blitt gravid med min nåværende mann ville jeg beholdt barnet. Men den mannen jeg har nå er faktisk steril:-) Han valgte å sterilisere seg etter at to av hans eks kjærester ble ufrivillig gravide. Ikke spør meg hvordan. Derfor er det heller ingen problemstilling for meg. Jeg har tre barn og han har to barn tilsammen fem barn:-) Det holder!

Min katolske venninne er ikke imot prevensjon. Hun er bifil, men endte opp med en mann og har nå to barn. Hun er Amerikansk/Norsk og familien hennes er merkelig konservativ/radikal:-) Når det kommer til katolismen så måtte hun gifte seg katolsk g hun måtte døpe barna katolsk. Hehe jeg var i dåpen til barna hennes. Presten tror jeg kom fra Polen eller noe og vi gjestene ble litt lattermilde fordi det var komplett umulig å forstå hva han sa....:-)

"Han valgte å sterilisere seg etter at to av hans eks kjærester ble ufrivillig gravide. Ikke spør meg hvordan."

Gammelt jungeltriks ;-)

Fange bra mann for livstid, - miste pille i sint elv....

Annonse

Gjest Blåbærpiken

''Jeg er i ett lykkelig forhold, med en mann som endelig er normal...tok meg litt tid å innse at jeg faller for gærninger:-).''

Nå måtte jeg le ;-) Kan kjenne det igjen.

Jeg tenker at det er noe med signaler, som den andre sender ut, og som en selv sender ut. Så møtes man, i en dum dans.

Heldigvis kan vi endre oss! ;-)

Ha en fin kveld.

''Jeg er i ett lykkelig forhold, med en mann som endelig er normal...tok meg litt tid å innse at jeg faller for gærninger:-).''

Nå måtte jeg le ;-) Kan kjenne det igjen.

Jeg tenker at det er noe med signaler, som den andre sender ut, og som en selv sender ut. Så møtes man, i en dum dans.

Heldigvis kan vi endre oss! ;-)

Ha en fin kveld.

Har dere falt for ulike slags gærninger, eller er de gærne gærne på samme måte alle ihop?

;-)

Gjest Blåbærpiken

Har dere falt for ulike slags gærninger, eller er de gærne gærne på samme måte alle ihop?

;-)

Hehe :-) Jeg har nok vært litt gæren ja, og jeg kan fint si det. Helt klart. Og ja, jeg sliter fremdeles, men stadig mindre.

Og jeg er stolt, fordi jeg fikser livet mitt stadig bedre og bedre. Stolt fordi jeg har gått en vei. Stolt fordi jeg kommer til å komme ut på andre siden, jeg kan formelig merke det!

Så svaret er; ja. Litt gæren, men nokså sjarmerende også, til tider. ;-)

Vis meg en helt normal person ;-) Det er nok den gærneste av oss alle.

Gjest Blåbærpiken

;-)

Leste jeg for raskt der... igjen? Jeg tror ikke jeg skjønte helt hva du mente...?

Om de gærne er gærne på samme måte alle sammen?

*tygge på*

Hehe :-) Jeg har nok vært litt gæren ja, og jeg kan fint si det. Helt klart. Og ja, jeg sliter fremdeles, men stadig mindre.

Og jeg er stolt, fordi jeg fikser livet mitt stadig bedre og bedre. Stolt fordi jeg har gått en vei. Stolt fordi jeg kommer til å komme ut på andre siden, jeg kan formelig merke det!

Så svaret er; ja. Litt gæren, men nokså sjarmerende også, til tider. ;-)

Vis meg en helt normal person ;-) Det er nok den gærneste av oss alle.

"Vis meg en helt normal person ;-) Det er nok den gærneste av oss alle".

hehe det tror jeg du har helt rett i:-) Jeg brukte ordet gææren ganske folkelig da....Tenkte ikke på diagnoser:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...