Gå til innhold

Dette er krise!

Gjest SeMenIkkeRøre

Anbefalte innlegg

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Jeg har fått tilbake mitt tidligere INTENSE hat mot min far... jeg er SKRÅSIKKER på at dette er en psykopat... jeg er egentlig LIVREDD for fyren, men behandler han som min venn, jeg smiler og er glad, og han stapper GIFT inn øynene og mine ører...

Jeg bare veit at det er derfor jeg har slitt med psykotiske symptomer. Det er han JÆVLA UDYRET sin skyld!!! Han har ødelagt livet mitt!!!

Jeg er redd denne erkjennelsen skal "gå bort", som mye annet kan gjøre... så jeg må snakke med noen så fort som svint... føler jeg. Men jeg får bare ikke time hos noen så fort... er det noen jeg kan ringe til?

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Mentalhelses hjelpetelefon: 81030030

hahaha, det der er jo bare taxisjafører, de skjønner jo ikke hvordan man skal løse andregradsligninger engang

Skrevet

hahaha, det der er jo bare taxisjafører, de skjønner jo ikke hvordan man skal løse andregradsligninger engang

Ro deg ned.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Ro deg ned.

Jammen, hva skal jeg gjøre? Det innlegget jeg startet med her, det ser jeg nå at er helt på trynet feil og galt! Det er jo liksom... helt sprøtt...

Sånn er det hele tiden... noen ganger andre, andre ganger meg. Som er "feilen" eller "den onde"...

Og hvilke alternativer har man? Medisiner? De virker jo ikke! Eneste de gjør er å flate ut livet ditt så du klarer å holde det inne i det - men det blir faktisk ikke noe mindre vondt...

Det er helt utrolig dette her... hva vi menensker er fanget i...

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Ro deg ned.

Hva er problemet mitt? Kan du fortelle meg hva som er feil med meg? Hvorfor jeg lever som jeg gjør? Alle problemene?

Skrevet

Jammen, hva skal jeg gjøre? Det innlegget jeg startet med her, det ser jeg nå at er helt på trynet feil og galt! Det er jo liksom... helt sprøtt...

Sånn er det hele tiden... noen ganger andre, andre ganger meg. Som er "feilen" eller "den onde"...

Og hvilke alternativer har man? Medisiner? De virker jo ikke! Eneste de gjør er å flate ut livet ditt så du klarer å holde det inne i det - men det blir faktisk ikke noe mindre vondt...

Det er helt utrolig dette her... hva vi menensker er fanget i...

Går du på medisiner nå?

Hvis du trenger rask medisinsk hjelp må du henvende deg til fastlegen og forklare situasjonen i morgen.

Hvis du trenger noen å snakke med for å få luftet tanker og satt ord på ting er mental helses hjelpetelefon en god løsning.

Hvis du trenger hjelp til annengradslikninger foreslår jeg at du kontakter din gamle matematikklærer.

Hvis du kan si litt mer om hva krisen består i kan det være lettere å komme med noen fornuftige råd.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Går du på medisiner nå?

Hvis du trenger rask medisinsk hjelp må du henvende deg til fastlegen og forklare situasjonen i morgen.

Hvis du trenger noen å snakke med for å få luftet tanker og satt ord på ting er mental helses hjelpetelefon en god løsning.

Hvis du trenger hjelp til annengradslikninger foreslår jeg at du kontakter din gamle matematikklærer.

Hvis du kan si litt mer om hva krisen består i kan det være lettere å komme med noen fornuftige råd.

går ikke på medisiner, nei...

alt jeg egentlig vet er at jeg har det vondt av en eller annen grunn... og så prøver jeg å finne andre mennesker eller "konsepter" jeg "er"... altså jeg vet ikke hvem jeg er... så jeg prøver å sammenligne meg...

eller jeg vet ikke at jeg har det vondt engang... kanskje jeg bare sier det fordi jeg skal få deres sympati

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Går du på medisiner nå?

ja, også kommer jeg av og til inn i sånne skjulte systemer for kommunikasjon i språket... liksom noe underliggende betydning... men dette kan godt være at jeg prøver å manipulere andre mennesker til å bli nedbrytt... for det er sånn psykopater virker, de sender deg masse skjulte signaler som gjør deg nedbrutt.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Går du på medisiner nå?

hvis man er gal, og man sier det, kan det være noe inne i deg som sier at det du sa var galt, at du ikke er gal, men ond?

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Går du på medisiner nå?

du skjønner jo ikke en dritt på mental helses "hjelpe"-telefon, da, alt de sier er jo bare "ja, det er vanskelig" "ja, forstår du har det slik" og "det blir nok bedre i morgen skal du se"

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Går du på medisiner nå?

kan du ikke svare snart? jeg bare holder ikke ut dette mer...

Skrevet

går ikke på medisiner, nei...

alt jeg egentlig vet er at jeg har det vondt av en eller annen grunn... og så prøver jeg å finne andre mennesker eller "konsepter" jeg "er"... altså jeg vet ikke hvem jeg er... så jeg prøver å sammenligne meg...

eller jeg vet ikke at jeg har det vondt engang... kanskje jeg bare sier det fordi jeg skal få deres sympati

Du har det ikke bra. Det er det ingen grunn til å tvile på.

Jeg skjønner av ditt første innlegg at du har gått på medisiner før. Er det lenge siden du sluttet? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet?

Jeg er enig med deg i at Mental Helses hjelpetelefon ikke er det du trenger nå. Du trenger mer og bedre hjelp enn "skjønner at det er vanskelig...", "det går nok bedre i morgen...". Når du har det så vanskelig som du har det nå, kan sånne ting gjøre det enda verre.

Får du noen form for behandling? Har du en behandler som kjenner deg, som du kan kontakte i morgen? Eller en psykiatrisk sykepleier i kommunen? Hvis ikke har du kanskje en familie som kan hjelpe deg å kontakte fastlegen? Noe må gjøres, sånn som du har det nå kan det ikke fortsette. På en eller annen måte må du kontakte fastlegen i morgen.

Skrevet

kan du ikke svare snart? jeg bare holder ikke ut dette mer...

Har akkurat svart. :- )

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Du har det ikke bra. Det er det ingen grunn til å tvile på.

Jeg skjønner av ditt første innlegg at du har gått på medisiner før. Er det lenge siden du sluttet? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet?

Jeg er enig med deg i at Mental Helses hjelpetelefon ikke er det du trenger nå. Du trenger mer og bedre hjelp enn "skjønner at det er vanskelig...", "det går nok bedre i morgen...". Når du har det så vanskelig som du har det nå, kan sånne ting gjøre det enda verre.

Får du noen form for behandling? Har du en behandler som kjenner deg, som du kan kontakte i morgen? Eller en psykiatrisk sykepleier i kommunen? Hvis ikke har du kanskje en familie som kan hjelpe deg å kontakte fastlegen? Noe må gjøres, sånn som du har det nå kan det ikke fortsette. På en eller annen måte må du kontakte fastlegen i morgen.

har bare ikke noe lyst til å ta kontakt med psykiatrien igjen, og jeg har ikke noe lyst til å ta de jævla pillene heller... de vare sier jo jeg er gal uansett, men jeg skjønner jo at de bare er interessert i å bli ferdige til kaffepausa... så de driter vel egentlig i å stille noen riktig diagnose...

Skrevet

har bare ikke noe lyst til å ta kontakt med psykiatrien igjen, og jeg har ikke noe lyst til å ta de jævla pillene heller... de vare sier jo jeg er gal uansett, men jeg skjønner jo at de bare er interessert i å bli ferdige til kaffepausa... så de driter vel egentlig i å stille noen riktig diagnose...

Synes du virkelig det er bedre å ha det sånn som nå enn å gi psykiatrien og pillene en ny sjanse? Sånn som det er nå kan du jo ikke fortsette.

Jeg skjønner at du har dårlig erfaring med psykiatrien, men de fleste som jobber der er faktisk greie mennesker som ønsker å gjøre en god jobb - å finne riktig diagnose og behandling for deg.

(Har en følelse av at jeg "kjenner" deg fra før?) :- )

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Synes du virkelig det er bedre å ha det sånn som nå enn å gi psykiatrien og pillene en ny sjanse? Sånn som det er nå kan du jo ikke fortsette.

Jeg skjønner at du har dårlig erfaring med psykiatrien, men de fleste som jobber der er faktisk greie mennesker som ønsker å gjøre en god jobb - å finne riktig diagnose og behandling for deg.

(Har en følelse av at jeg "kjenner" deg fra før?) :- )

Har det vondt nå... skulle bare ønske noen kunne holde rundt meg... men jeg har et veldig distansiert forhold til alle jeg kjenner...

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre... tenker litt på mer ekstreme "løsninger"... føler bare ikke at det er noe som helst jeg kan gjøre for å få det bedre... er liksom bare helt... låst. Men jeg er vel fornutfig, jeg... får se om jeg snakker med helsevesenet i morgen...

For... da får jeg jo noen som smiler til meg... bare litt... en time hver uke... men det er bedre enn ingenting... jeg må få en kvinnelig behandler da... er liksom... føler at kvinner liker meg mye bedre... eller jeg vet det ikke er sånn, men de er mildere da... mer kjærlighet i kvinner... kanskje jeg kan gå 2 timer hver uke...

er ikke så optimistisk med tanke på det livet her... tror nok det blir mye krig fremover...

Skrevet

Har det vondt nå... skulle bare ønske noen kunne holde rundt meg... men jeg har et veldig distansiert forhold til alle jeg kjenner...

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre... tenker litt på mer ekstreme "løsninger"... føler bare ikke at det er noe som helst jeg kan gjøre for å få det bedre... er liksom bare helt... låst. Men jeg er vel fornutfig, jeg... får se om jeg snakker med helsevesenet i morgen...

For... da får jeg jo noen som smiler til meg... bare litt... en time hver uke... men det er bedre enn ingenting... jeg må få en kvinnelig behandler da... er liksom... føler at kvinner liker meg mye bedre... eller jeg vet det ikke er sånn, men de er mildere da... mer kjærlighet i kvinner... kanskje jeg kan gå 2 timer hver uke...

er ikke så optimistisk med tanke på det livet her... tror nok det blir mye krig fremover...

Jeg skjønner at alt virker håpløst og umulig nå i kveld. Sånn er det dessverre noen ganger. Og du kan ikke klare dette her alene. Det er ikke meningen du skal klare det. Det du skal klare er å komme deg gjennom natten og kontakte helsevesenet i morgen. Det er det som er din oppgave når alt er så håpløst som nå. Og det er en vanskelig oppgave.

Jeg får inntrykk av at du har roet deg litt ned nå. Stemmer det? Jeg håper det. Det er så slitsomt sånn som du har det i kveld.

Du har det forferdelig for tiden. Det krever mye å komme seg gjennom det, det har du helt rett i. Hvis det faktisk blir krig fremover så må du huske at det er noen som kan hjelpe og støtte deg. Du står ikke alene. Helsevesenet skal hjelpe deg med behandling så du får mot og styrke til å takle alle problemene livet gir. Her på dol kan du "treffe" andre som har problemer og vet hvordan det er å slite med sine egne, indre demoner.

Skrevet

Jeg kommer til å bli værende her litt til og fra en stund til, hvis du har mer på hjertet.

Skrevet

Hei.

Håper det går litt bedre nå, og at du får deg litt søvn i natt. Det må i alle fall jeg prøve på. :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...