Gå til innhold

Finne motivasjon til trening

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må også finne motivasjon til å spise sunt. Jeg er for glad i søtsaker.

For meg så henger det sammen med treningen. Når jeg trener så får jeg rett og slett ikke lyst til å "kaste bort" treningsøkta på å stappe i meg tomme kalorier etterpå. Men jeg unner meg litt godis i helgene og er jeg i selskap så tar jeg et kakestykke eller to, er på ingen måte fanatisk.

Annonse

Jeg tenker litt sånn at jeg skal gjøre en god gjerning mot kroppen min! Jobben min består stort sett av stillesittende kontorarbed, og kroppen min er laget for mer aktivitet!

Derfor vet jeg teoretisk at kroppen min liker å trene! Og når jeg først er i gang, er det kjempegøy!

Jeg trener fast Friskis og Svettis 2 ganger i uka - det er knallgøy! Se om de har opplegg der du bor: http://www.friskissvettis.no/t2.asp

Prøver meg litt på jogging, og det er faktisk også moro :-) I dag har jeg imidlertid vondt i ryggen, så nå skal jeg en tur i svømmehallen om en time!!!!

Det er opp til deg da. Selv synes jeg det er kjempedeilig å komme seg ut og røre på kroppen, aller helst med joggesko i skogen.

Hei.

Det første spørsmålet du må stille deg er:

Hva slags trening er moro for meg? Hva liker jeg å gjøre av trening?

Når du har funnet svar på dette spørsmålet så er det lettere å drive trening.

Jeg har vært på sykkeltur i dag. Jeg syklet ned til en av Norges innsjøer. Ett kvarter på sykkel fra der jeg bor. Nedover- Opp igjen tar det mye lenger tid. Men jeg kombinerer med å se på det estetiske ved en flott natur og vannet. Det at kroppen funker er en flott opplevelse.

Jeg går mye i skog og mark. Jeg elsker små vann. Jeg kan sitte med matpakke alene ved vann i Nordmarka og bare nyte naturen. Da har jeg med mat og termos. helt alene er aller best. Noen ganger er nære venninner med eller mannen min. Jeg kan bade hvis jeg har lyst også, om sommeren. Jeg går mye på ski også, alene ofte. Jeg er en naturelsker. Det å svømme i slike tjern eller vann er naturkikk for meg!

Om vinteren svømmer jeg inne og går på ski. Jeg driver også med yoga.

Undskyld hvis jeg fremstår for prektig. Men dette er noen av mine lidenskaper.

Kanskje du fikk noen ideer. Jeg beveger meg hver dag på en eller annen måte. Det blir en livsstil. :o)

Beste hilsen fra

Har du prøvd å gå turer? Hvis du sier til deg selv at nå skal jeg gå en halvtimes tur tre ganger i uka (faste dager og tidspunkt er lurt) i en måned. Hvis jeg da fortsatt synes det er et pes slutter jeg. Det kan hende det funker, at du rett og slett synes at en rask (eller rolig) tur gjør at du føler deg bedre. Og at du til og med kan komme til å savne det hvis det går for lang tid mellom hver gang. Det er ikke alltid det skal mer til. Og så kan du kjøpe deg en skritteller, det er litt morsomt å holde rede på hvor mange skritt du går. Det er ikke alltid det skal mer til. :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...