Gjest Mollers Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har aldri hatt disse problemene som barn. Ikke endog som ungdom. Men når jeg leser om beskrivelsen av voksne med ADHD kjenner jeg meg veldig igjen. Impulsiviteten. Problemer med å binde seg til noe. Altså at en kan svinge fra et prosjekt til et annet. At dette med struktur og stabilitet til å ta seg godt nok av feks hus og hjem. Kronisk for seint til avtaler.Beregner alltid for kort tid. I går leste jeg at et godt tips for mennesker med liknende problemer ville være å sette opp en strukturert dagplanlegger en gikk med hele tiden. Hvor også basale oppgaver som ikke fanger interessen min der og da blir tatt med.Jeg trodde jeg aldri kunne ha ADHD fordi jeg kunne jo fint konsentrere meg eller fordype meg et prosjekt jeg har interesse for. Lese og sitte rolig på nett feks.En skal jo ikke diagnostisere seg selv men nå ble jeg jammen i tvil. Jeg hadde ikke disse problemene da jeg var tenåring. De dukket opp i tidlig voksen alder etter en vanskelig ungdomstid.Jeg vet at jeg også nevner likheter til emosjonelt ustabil PF og jeg kjenner meg igjen mye der også. Men i litt mer voksen alder har jeg vel rast fra meg, utagerer ikke i det hele tatt. Men jeg har fortsatt problemer med dette A4 livet en helst skal rette seg etter i forhold til å ikke gjøre bare det man har lyst til feks. Eller å velge å IKKE gjøre det man burde gjøre fordi man ikke har lyst. Håper jeg blir voksen engang jeg også og jeg jobber med det. Og denne dagplanen jeg skal lage meg er altså en "plan".Men i natt etter jeg hadde kommet på å lage denne planen klarte jeg ikke å tenke på noe annet enn jeg burde lage den nå.Jeg ville ikke sove jeg ville lage den planen nå.Merkerlig.En blir ikke "god" av fri barne oppdragelse. Hehe.Men som Dr phil på tv3 sier er at "life is managed not cured" .Sier ikke det noe om at diagnose eller ei så er det ingen unnskyldning til å ikke være et helt normalt mennesket som klarer alle de forpliktelsene jeg vet burde gjøre og 9-16 jobb og også gjøre gørr kjedelig oppgaver fordi en vet at det må en av og til.En er rett og slett voksen nok til å skjønne at en ikke tar valget at dette gidder jeg ikke fordi jeg ikke har lyst der og da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287281-adhd-i-voksen-alder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 En av kriteriene for ADHD er at problemene må ha oppstått før 7 års alder. Det er ikke så lett for deg nå og huske hvordan du egentlig var. Jeg ville tatt en prat med foreldrene dine om jeg var deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287281-adhd-i-voksen-alder/#findComment-2305580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coriolis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 En av kriteriene for ADHD er at problemene må ha oppstått før 7 års alder. Det er ikke så lett for deg nå og huske hvordan du egentlig var. Jeg ville tatt en prat med foreldrene dine om jeg var deg. Er de ikke litt mindre "strenge" på barnesymptomene om det er jenter? Mener å ha hørt det. Uansett er jo barne-og voksensymptomene ganske forskjellige, og det er forskjell på de med add og de med adhd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287281-adhd-i-voksen-alder/#findComment-2305688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er de ikke litt mindre "strenge" på barnesymptomene om det er jenter? Mener å ha hørt det. Uansett er jo barne-og voksensymptomene ganske forskjellige, og det er forskjell på de med add og de med adhd. Jeg vet! Men vanligvis så forsvinner den ytre hyperaktiviteten med årene.... En stille litt innadvendt og drømmende jente kan være en med ADD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287281-adhd-i-voksen-alder/#findComment-2305695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.