Gå til innhold

Be om hjelp - en styrke?

Anbefalte innlegg

Jeg pleier stadig å si til folk at det er en styrke å be om hjelp, ikke en svakhet. Vel, nå er jeg selv kommet i den situasjonen at jeg ikke klarer å gjøre en ting jeg absolutt må, en viktig samtale jeg må ta. Jeg har utsatt det flere ganger, har trukket meg i siste liten. Men jeg kan ikke fortsette på den måten.

Nå har jeg altså bestemt meg for å be om hjelp til å ta denne samtalen. (Ikke som en varig løsning for alle vanskelige samtaler i fremtiden, men for denne konkrete.) Og jeg føler meg så til de grader feig, så mislykket fordi jeg ikke har fått det til. Er jeg feig? Eller har jeg hatt, i alle fall litt rett i at det er en styrke å klare å be om hjelp. (Det har jeg heller ikke klart før, så jeg vet ikke om jeg klarer det heller.) Jeg hater situasjoner som denne, hvor jeg møter mine egne gode råd og oppmuntrende ord i døra. :-- (

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287288-be-om-hjelp-en-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en styrke å be om hjelp. Jeg husker jeg la merke til de alenemødrene som klarte seg best rundt meg da jeg ble alene med mine barn. Det var de som hadde et godt nettverk og folk som hjalp til, besteforeldre som hentet i barnehagen osv.

Jeg har også veldig problemer med å be om hjelp. Jeg gjør det svært sjelden og jeg forventer ett nei:-) Og når du sjelden ber om hjelp så ber du som oftes bare om hjelp når du er i nøden....da er det ekstra vondt å få nei...dermed styrkes den vonde sirkelen.

Jeg har øvd meg i det siste litt på dette og jeg tenker i mitt hodet at det værste som kan skje er at jeg får ett nei...og det er jo ikke akkurat noen undergang:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...