Gå til innhold

Ny metode skal gi voldsofferet kontroll . Link.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melba1365380968

Så ny kan ikke metoden være, jeg har fått circa sånn terapi i kombinasjon med andre metoder i over ett år, og ikke på Modum. Den er kanskje ikke like strukturert som det opplegget de skisserer, men så må jeg jo gå til psykolog poliklinisk.

Jeg er veldig fornøyd! Jeg synes det virker godt for meg å kunne forestille meg diverse andre scenarioer i fantasien enn det jæ.... som faktisk hendte, det er tryggere å utforske dem der enn i RL i hvertfall! Og psykologen min sier at dersom man opplever ting i fantasien og følelsene er med, så lærer kroppen av det på nesten samme måte som om man opplever det i RL.

Så ny kan ikke metoden være, jeg har fått circa sånn terapi i kombinasjon med andre metoder i over ett år, og ikke på Modum. Den er kanskje ikke like strukturert som det opplegget de skisserer, men så må jeg jo gå til psykolog poliklinisk.

Jeg er veldig fornøyd! Jeg synes det virker godt for meg å kunne forestille meg diverse andre scenarioer i fantasien enn det jæ.... som faktisk hendte, det er tryggere å utforske dem der enn i RL i hvertfall! Og psykologen min sier at dersom man opplever ting i fantasien og følelsene er med, så lærer kroppen av det på nesten samme måte som om man opplever det i RL.

Flott at du har nytte av det.

;-)

Jeg tror at noen ganger er definisjonen av "ny metode/behandling" i VG at journalisten som skriver om det aldri har hørt om det før. Så høres det jo litt mer fancy ut enn f.eks. velprøvd, men lite omtalt metode.

Hva psykiaterne definerer som nytt og gammelt nytt, skal jeg ikke påta meg å definere.

mvh

Melba1365380968

;-)

Jeg tror at noen ganger er definisjonen av "ny metode/behandling" i VG at journalisten som skriver om det aldri har hørt om det før. Så høres det jo litt mer fancy ut enn f.eks. velprøvd, men lite omtalt metode.

Hva psykiaterne definerer som nytt og gammelt nytt, skal jeg ikke påta meg å definere.

mvh

Ja, VG er ikke akkurat oppdatert på så mye, så fremt det ikke handler om hva Martha Louise har sagt, eller hva puppemodellene har foretatt seg siden sist...

;-)

mvh

Det finnes en rekke psykoterapeutiske metoder som kanskje vil få betegenelsen "ny" idet psykiatrien og vitenskapen har fått prøvd det ut vitenskapelig og funnet ut at det virker....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...