Gå til innhold

NHD, du nevnte i en tidligere tråd jeg starta..

Anbefalte innlegg

AnonymAkkuratNå

Du nevnte i en tidligere tråd at noen mennesker har lettere for å "tiltrekke seg" menn som voldtar, og at det da var viktig for disse menneskene å øve på å sette grenser, lære seg hvilke situasjonen som kan bli farlige osv?

Jeg ble misbrukt av min far i hele barne- og ungdomstida, og har senere blitt voldtatt to ganger av to ulike menn, siste gang en grov og voldelig voldtekt. Før dette har skjedd har jeg ikke ansett situasjonene som farlige, selv om de jo helt tydelig har vært det.

Jeg orker ikke mer, klarer ikke mer, og vil ha skikkelig hjelp nå! Går til samtaler hos en psykolog som jeg trives godt med, men jeg klarer ikke fortelle han ting som de er, jeg er redd for at han skal bli støtt/kvalm el. Jeg skjønner at dette mest sannsynlig ikke er rasjonell tenking, men det er sånn jeg føler det.

I det innlegget jeg nevnte, svarte du at du visste om (?) noen behandlere som hadde spsialisert seg på dette, eller i alle fall jobbet mye med dette før, og at du kunne hjelpe meg å komme i kontakt med en av disse? Jeg skulle veldig gjerne fortsatt hos min nåværende behandler, men for at jeg skal klare meg tror jeg jeg trenger mer hjelp enn han kan gi meg/jeg kan la han gi meg.

Jeg bor i Trondheim.

Veldig takknemmlig for svar.

J18

Fortsetter under...

Gjest Coriolis

Jeg kan ikke hjelpe med akkurat dette. men jeg leste en bok en gang "kvinner som ødser sin kjærlighet", tror jeg den het.

Det var litt interessant å lese om hvordan disse kvinnene som ofte tiltrakk seg "skumle menn" på en eller annen måte "mistolket" hva kjærlighet var.

De hadde i barndommen fått lite kjærlighet, blitt psykisk eller fysisk mishandlet, og endte derfor opp med å tolke disse negative følesene som kjærlighet. Dermed søkte de tilbake til de situasjonene som ville utløse denne typen følelse.

Svært forenkelt forklart, men synes det var en interessant bok, - aner ikke om det bare er spekulativt svada:)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har sett på tråden fra 25.08.

Jeg kan bare utdype svaret fra den gang:

Dette er ikke en spesialitet eller noe som bare kan gjøres av utvalgte behandlere. Det viktige er at temaet, risikovurdering og risikounngåelse, bringes inn i behandlingen.

Jeg har god erfaring med å la kvinnelige behandlere jevnaldrende med pasienten ta seg av slike saker. Det er i prinsippet ingenting i veien for at behandlere som er eldre menn godt kan gjøre samme jobben.

Det viktige er at du bringer dette temaet på bane hos din behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...