Gå til innhold

Når ting ikke hjelper..

Anbefalte innlegg

Har nå gått i terapi i 1,5 år, og spist medisiner (300mg Efexor, 10mg Vival og 25mg Nozinan) daglig i samme periode. Har liksom følelsen av å ikke komme noen vei, og ikke komme ut av "kokongen" av melankoli, tanker om alt mulig rart, fysiske plager som hodepine, skjelving, osv. Terapeuten er nesten for grei med meg, skulle nesten ønske han "gav meg et spark bak".

Gjør stort sett mine vanlige ting, men uten særlig lyst. Noen som har noe å si her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287359-n%C3%A5r-ting-ikke-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Jeg har noen forslag! Sett deg ned en dag du orker og skriv en liten liste på hva du ønsker deg av endringer i livet og ved siden av hva som må til for at dette skal skje. Det er ofte mye lettere og ta tak i ting når det ikke henger i luften sammen med alt kaos, men i stedet står skrevet på et papir.

Begynn med de små endringene du øsnker helt opp til det som er det du ønsker deg mest i livet.

For et andre anbefaler jeg på det varmeste fysisk aktivitet om du ikke allerede holder på med dette. Både kroppen og psyken din vil ha enormt stor glede av det :) Og husk og gjøre noe som er lystbetont. Ikke tren på et helsestudio, hvis du ikke liker det!

Du sier du skulle ønske at din terapeut ga deg et spark bak, det er en positiv tanke som viser at du ønsker en forandring. Husk bare at det er bare 1 person som kan gi deg dette sparket, nemlig deg selv.

Jeg er sikker på at ting blir bedre for deg, men du har vel som de fleste av oss hørt uttrykket Ting Tar Tid. Kjedelig nok, men veldig sant :) Allikevel kan du mens tingene tar sin tid, selv hjelpe til underveis, slik at dagene frem mot det du håper på, blir bedre enn dagene du har i dag :)

Lykke til!

Hei :) Jeg har noen forslag! Sett deg ned en dag du orker og skriv en liten liste på hva du ønsker deg av endringer i livet og ved siden av hva som må til for at dette skal skje. Det er ofte mye lettere og ta tak i ting når det ikke henger i luften sammen med alt kaos, men i stedet står skrevet på et papir.

Begynn med de små endringene du øsnker helt opp til det som er det du ønsker deg mest i livet.

For et andre anbefaler jeg på det varmeste fysisk aktivitet om du ikke allerede holder på med dette. Både kroppen og psyken din vil ha enormt stor glede av det :) Og husk og gjøre noe som er lystbetont. Ikke tren på et helsestudio, hvis du ikke liker det!

Du sier du skulle ønske at din terapeut ga deg et spark bak, det er en positiv tanke som viser at du ønsker en forandring. Husk bare at det er bare 1 person som kan gi deg dette sparket, nemlig deg selv.

Jeg er sikker på at ting blir bedre for deg, men du har vel som de fleste av oss hørt uttrykket Ting Tar Tid. Kjedelig nok, men veldig sant :) Allikevel kan du mens tingene tar sin tid, selv hjelpe til underveis, slik at dagene frem mot det du håper på, blir bedre enn dagene du har i dag :)

Lykke til!

Ja, TTT har jeg fått høre flere ganger. Men 3,5 år til i terapi, mens jeg føler meg like dårlig vet jeg ikke om jeg klarer. Er i daglig arbeid og trener regelmessig, men alt er så lite lystbetont/kjedelig/grått/uroskapende.

Jaja, får vel bare stå på.

Ja, TTT har jeg fått høre flere ganger. Men 3,5 år til i terapi, mens jeg føler meg like dårlig vet jeg ikke om jeg klarer. Er i daglig arbeid og trener regelmessig, men alt er så lite lystbetont/kjedelig/grått/uroskapende.

Jaja, får vel bare stå på.

Heisann igjen :) Nå vet du jo ikke om det blir 3.5 år til i terapi. Du vet jo i likhet med oss andre ikke hva morgendagen bringer en gang.

Og det er kanskje det som er vanskeligst og forholde seg til. Hvis noen ga oss en tidsramme, som vi kunne forholde oss til ville det kanskje være lettere og holde ut. Men det funker jo ikke slik.....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...