Gjest Coriolis Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Når man leser beskrivelser av diverse psykiske lidelser, spesielt personlighetsforstyrrelser, kommer man ofte over ordet "tomhet" - kronisk tomhetsfølelse, for eksempel. Jeg har lurt litt på hva dette egentlig er for noe. Jeg kan for eksempel si at jeg "føler meg tom" - men da mener jeg atjeg er utslitt og fri for energi, eller at hodet har koblet litt ut og at jeg ikke helt klarer å bidra med noe til en samtale akkurat der og da, man er sliten i hodet. Men dette er da helt dagligsdagse normale følelser, vil jeg tro, så hva er denne tomhetsfølelsen som noen har, kan noen forklare meg dette? Jeg har også snakket med folk som sier de vil fylle tomheten i livet med noe- at de føler at de trenger noe for å stille en uro eller mangeltilstand.Er det kanskje det det går ut på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287370-tomhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.