Gjest SeMenIkkeRøre Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg fikk en slags teori oppe i hodet nå... lurer på om du kan kommentere den? Jeg skrev en beklagelse i en tråd lenger ned her. Eller kanskje ikke noen skikkelig beklagelse i sosial-intelligentlig-forstand, men jeg sa jo hvorfor jeg skjønte du var som du er. Teorien min er, da: Sett at et menneske har stor skyldfølese, og at dette er noe "inne i han" som prøver å "overta" en selv... vil det da være mekanismer i dette "systemet" som gjør at man søker bekreftelser på denne skyldfølelsen? F.eks. ved å prøve å overtale andre om at man f.eks. er veldig ond? Blir liksom som en slags... noe du ikke har kontroll over... noe "annet enn deg selv" "inne i deg selv" som prøver å "overta deg"... For JEG vil jo ikke føle meg som verdens ondeste person... jeg vil jo ikke bare sitte der med alle de vonde følelsene det medfører... men hva om det finnes en slags "demon" inne i meg, som prøver å "gjøre statskupp", for å si det på den (merkelige) måten? Kan det være noe i en slik teori? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287504-en-teori-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.