Gå til innhold

NHD: lamictal

Anbefalte innlegg

Holder på med opptrapping av lamictal, bruker nå 75 mg. Har ingen fast oppfølging av lege/psykiater ang. dette. Det er jeg selv som må ringe hvis jeg vil noe, ellers ingen avtaler.

Lurer på om jeg kan være så "heldig" å få mindre bivirkninger hvis jeg trapper opp veldig sakte opp til 200? Var så ille plaget med glemskhet og tretthet sist jeg brukte lamictal, så håpet jeg på en eller annen måte kan unngå dette (ønsketenkning).

Skal serumverdien måles på 200 mg? Hvor lenge etter oppnådd dose? Er det i det hele tatt nødvendig å måle hvis jeg føler at effekten er bra?

Vil liksom ikke plage denne psykiateren unødvendig heller (plager derfor deg istedet )).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287533-nhd-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk tretthetsbivirkningen over etter en tids bruk? Hvor lenge etter riktig dose kommer virkningen? Virker lamictal løftende eller virker den bare forebyggende mot fremtidige depresjoner? Tar du dem sammen med AD, eller som monoterapi?

Hei lof :).

Jeg brukte lamictal fra juli ifjord og helt fram til april i år. Var oppe i 400 mg i en periode, reduserte så til 200 mg en stund pga bivirkninger. Men var fortsatt trett ( da snakker jeg om en lammende tretthet, sov 16 timer i døgnet, nyttet ikke å holde meg våken).

Men prøver igjen, har gått umedisinert i hele sommer og går opp og ned hele tiden, får liksom aldri fred, en voldsom uro og rastløshet som veksler mellom å være langt oppe og positiv til å ligge i senga og paranoid og deppa.

Kan ikke bruke AD mere nei, det forverrer min tilstand, blir hyper og har hatt blandede episoder. Trodde jeg hadde en kraft i fra en annen verden og det var like før jeg startet å helbrede folk :-). Så tullete vil jeg ikke bli igjen!

Så jeg forsøker nå da (igjen) med lamictal. Er trettere, men ikke verre enn at jeg fungerer. Og ja, lamictal virket helt klart på depresjonen min da jeg brukte den. Fungerte mye bedre sånn psykisk sett. Jeg brukte også zeldox i en periode, men sluttet med denne også. Fikk det liksom for meg at jeg ikke var bipolar likevel og trengte derfor ikke medisiner. Nå er jeg imidlertid kommet fram til en ny konklusjon. Innser at jeg lever veldig farlig i oppoverturene mine. Kjører uforsvarlig fort, driter i fartsgrenser, oppsøker spenning, livet blir kjedelig, blir irritert fordi alle er så trege osv. Tror også jeg er synsk, og har god kontakt med bestemor som døde i 1989 :). Dette skjønner jeg ikke er helt normalt, så jeg har funnet ut at det er best å medisinere denne "gale" hjernen min.

Lamictal er jo en snill medisin når det gjelder vekt da, så håper nå at ved å øke dosen saaaakte så vil jeg finne en dose jeg kan leve med. Orker ikke å være berg og dalbane lenger, er sliten, føler meg gammel...(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287533-nhd-lamictal/#findComment-2307960
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...