Gå til innhold

Ulike grader av..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Coriolis

Så vidt jeg vet er det bare to typer adhd - adhd og add (uten hyperaktivitet), men så fins det vel undergruppe av disse, avhengig av hvilke trekk som er mest fremtredende.

Det fins masse info om man googler.

Det er ikke en pf fordi det er en nevrobiologisk tilstand - man er født med det.

Det er det svaret jeg kan gi i hvert fall:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287657-ulike-grader-av/#findComment-2308929
Del på andre sider

ADHD kan være svært forskjellig fra person til person. Hyperaktivitet kan være alt fra å henge i taklampa til fikling med blyanter og litt uro i armer og bein. Du har ADHD med og uten impulsivitet. Gruppene er stereotyper og variasjonene er store.

1. Hyperaktiv og impulsiv type Dette er de høyrøstede og aktive typene.

2 Adhd kobinert type Oppmerksomhetssvikt og hyperaktivitet og impulsivitet. Veldig overforenkelt så er det fiklerne som er med her.

3. ADHD hovedsakelig uoppmerksom type. Det som kalles for ADD. Kan virke stille og sky og innadvendt.

ADHD innebærer at du har en dysfunksjon i forhold til hvordan et naurotransmittorstoffet dopamin fungerer i hjernen slik jeg sikkert veldig forenklet har forstått det. Det er ikke en type mennesker med en type personlighet for å si det sånn. Jeg kan ikke nok om PF til å forklare forskjellen. Men ADHD har vel mindre med personlighet å gjøre heller noen felles problemområder. Mulig dette er litt naivt forklart:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287657-ulike-grader-av/#findComment-2309011
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...