Gå til innhold

NHD; Alopam?

Anbefalte innlegg

Gjest bordersicko

Jeg er borderliner (blant annet) og lurte på denne medisinen. Jeg har aldri hørt om at den har vært brukt, men kom over den mens jeg leste noen svenske tidsskrifter om borderline tror jeg. Uansett... Har lest om den på felleskatalogen og liker det jeg leser, men det jeg lurer på er;

Bør jeg spørre spesifikt etter denne for å få den eller bør jeg si nei til alt annet fram til den blir foreslått av behandler? (Jeg har prøvd en god del andre preparater uten vesentilg bedring). Dette alternativet kan jo ta sin tid..

Finnes det overhodet sjangs for å få den med tanke på en bakgrunn med tilbøyelighet til misbruk og avhengighet?

Sikkert en helt stupid ting å spørre om her, men så er jeg sikkert ikke den skarpeste kniven i skuffa heller da, så.......

Noen av dere andre her inne som bruker/har brukt den???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bordersicko

Alopam = Sobril = oxazepam = søstera til Valium.

Den løser ingen problemer, men har stor fare for avhengighetsutvikling.

Det var jo ikke noe oppløftende.. Pokker.

Vet jo ikke hva i alle verdens dager jeg skal gjøre. Jeg driver og stapper imeg Atarax til den store gulmedalje.. Men det er liksom enten eller.

Enten så er jeg sløv på grunn av den (mye av den tror jeg... 50mg 3-4 g daglig..vet ikke hva som er vanlig jeg.....blåser i hvert fall i det som står på pakken for det funker ikke.) eller så er jeg sinna, skikkelig sinna. Jeg tror sjangsen for at det kan gå ut over noen jeg er glad i er stor, men det tør jeg ikke si til hun jeg går hos. Har et barn på et halvt år........jeg er in deeeeep shit!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/#findComment-2309431
Del på andre sider

Det var jo ikke noe oppløftende.. Pokker.

Vet jo ikke hva i alle verdens dager jeg skal gjøre. Jeg driver og stapper imeg Atarax til den store gulmedalje.. Men det er liksom enten eller.

Enten så er jeg sløv på grunn av den (mye av den tror jeg... 50mg 3-4 g daglig..vet ikke hva som er vanlig jeg.....blåser i hvert fall i det som står på pakken for det funker ikke.) eller så er jeg sinna, skikkelig sinna. Jeg tror sjangsen for at det kan gå ut over noen jeg er glad i er stor, men det tør jeg ikke si til hun jeg går hos. Har et barn på et halvt år........jeg er in deeeeep shit!!!!!!!

Jeg blir bekymret for ditt barn ut i fra det du skriver. Andre enn deg bør sannsynligvis ha tilsyn med barnet når du er sløv eller sinna.

Hva har du å tape på å snakke med din behandler om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/#findComment-2309477
Del på andre sider

Gjest bordersicko

Jeg blir bekymret for ditt barn ut i fra det du skriver. Andre enn deg bør sannsynligvis ha tilsyn med barnet når du er sløv eller sinna.

Hva har du å tape på å snakke med din behandler om dette?

Tenk om hun tar ham fra oss da? Faren hans er jo stabil, men jobber 8 timers dager. Jeg vil ikke at de skal ta ham fra oss! ...jeg har da ikke gjort ham noe...ennå...om jeg har hatt aldri så lyst. Har kanskje hold ham litt hardt og kjeftet på ham..men jeg sier jo alltid unnskyld når jeg har roet meg da......

Faen, jeg sliter!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/#findComment-2309482
Del på andre sider

Tenk om hun tar ham fra oss da? Faren hans er jo stabil, men jobber 8 timers dager. Jeg vil ikke at de skal ta ham fra oss! ...jeg har da ikke gjort ham noe...ennå...om jeg har hatt aldri så lyst. Har kanskje hold ham litt hardt og kjeftet på ham..men jeg sier jo alltid unnskyld når jeg har roet meg da......

Faen, jeg sliter!!!!

Han kan få barnehageplass til tross for at han er så liten, eller dersom dere bor i Oslo kan dere kanskje få et mor-barn tilbud fra Nic Waal (hvis de fortsatt har dette).

Siden du sliter så kraftig som du gjør nå, så antar jeg at han kvalifiserer for å få en plass i barnehage som akuttiltak-.

Snakk med din behandler, eller ring evt. til barnevernet for å få veiledning. Så lenge faren er stabil, så vil ikke barnevernet "ta gutten din fra deg", men evt. sørge for støttetiltak slik at dere begge kommer gjennom denne perioden på best mulig måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/#findComment-2309488
Del på andre sider

Annonse

Gjest bordersicko

Han kan få barnehageplass til tross for at han er så liten, eller dersom dere bor i Oslo kan dere kanskje få et mor-barn tilbud fra Nic Waal (hvis de fortsatt har dette).

Siden du sliter så kraftig som du gjør nå, så antar jeg at han kvalifiserer for å få en plass i barnehage som akuttiltak-.

Snakk med din behandler, eller ring evt. til barnevernet for å få veiledning. Så lenge faren er stabil, så vil ikke barnevernet "ta gutten din fra deg", men evt. sørge for støttetiltak slik at dere begge kommer gjennom denne perioden på best mulig måte.

Barnehage? Ikke sjangs!!!! Har jobba i barnehage og sett hvordan små barn blir behandla der. No way.......

Det eneste jeg ser på som alternativ er om de legge rmeg inn og pappaen får omsorgsperm fra jobb.....men tror neppe at det er noe som kommer til å skje. Forbanna jobben hans er sånn...

...vet ikke hva som er best jeg..aaaargh!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287743-nhd-alopam/#findComment-2309501
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...