Gå til innhold

Allergisk av Lamictal?

Anbefalte innlegg

Gjest kløjenten

Jeg trenger hjelp. i snart 2 år har jeg brukt lamictal for stemningsstabliserene. den funker syns jeg, men for 3 mndr siden trappet jeg opp i samråd med legen min fra 25 mg til 50 mg gradvis opptrapping. Men like etter at jeg trappet opp, så begynte jeg å få utslett i hodebunnen og i nakken. Jeg gikk 2 ganger på legevakten å fikk salve og spesial shampo, men ikke noe har virket. Fastlegen har jeg ikke vært hos, pga han har sluttet. gruer meg å gå til ny med dette problemet. Så leste jeg i paknigsvedlegget på lamictalen, og der stod det at man kunne få utslett ved bruk. så nå lurer jeg på om det kan være det? Jeg er disponert for eksem, for det har jeg hatt fra jeg var liten, så nå klør jeg mye, må vaske håret hver dag omtrent, for syns det hjelper mot kløen. Jeg har nå på eget ansvar begynt å trappe ned på lamictalen for å se om det hjelper. Off vet ikke hva annet jeg skal gjøre, har fått time hos en turnus lege i neste uke, men er redd for at han er så fersk at han ikke vet hva eksemen skyldes: Har du noe råd NHD? ta blodprøver el fortsette å trappe ned på lamical? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. håper på svar, for dette er jævligt. Hilsen Kløa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287765-allergisk-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,du kan reagere allergisk på Lamictal.Gjorde selv det i sommer;etter å ha fulgt opptrappingsplan. Etter 2 uker og 3 dager hadde jeg utslett over hele kroppen. Sluttet med en gang; endte med en særdeles alvorlig allergisk reaksjon; det er sjelden, hldigvis, men utslett er nokså vanlig. Syns du skal ta kontakt med lege, for å vurdere om du bør slutte med medisinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...