123hjem Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Jeg er en jente på 22 år som har noen spørsmål om hukommelse. Jeg vet ikke om det i det hele tatt er et problem, men jeg synes jeg har dårlig hukommelse og lurer på om det er normalt. Noen ganger lurer jeg på om jeg bare er dum, siden jeg føler jeg har problemer med å huske ting jeg ikke repeterer ofte. Jeg har hatt en samboer i to år nå, og for noen dager siden tok jeg meg selv i å ikke være sikker på om bursdagen hans var i januar eller februar. Jeg bryr meg om andre, og jeg er interessert i mine venners liv og i hvordan de har det. Likevel glemmer jeg ting de forteller meg nesten før de har sagt det ferdig. Jeg kan så godt som ingen datoer for historiske hendelser, selv om jeg prøver å huske. Jeg spør ofte vennene mine eller samboeren min om ting, men glemmer fort hva de svarte eller om jeg i det hele tatt har spurt dem. Mange andre sier de også har dårlig hukommelse, og at å glemme bursdager og å måtte skrive handlelister er helt normalt. Men jeg føler at det er noe galt. Jeg føler at allmennkunnskapen min er helt borte, og at alt jeg lærte på barne- og ungdomsskolen av religion og historie bare er en grøt. Adresser, kontonummeret mitt, og navn har jeg ikke problemer med å huske, og jeg husker det jeg leser frem til eksamen, iallefall på lik linje med hvilken som helst annen gjennomsnittselev (Jeg tar fag på universitetet og i vår fikk jeg C på alle eksamenene mine). Det er klart jeg ikke har noen store problemer i hverdagen som følge av den treige hukommelsen min, men er det virkelig vanlig å gå rundt og føle seg så dum? Jeg er rett og slett flau over hvor lite kunnskap jeg sitter igjen med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287821-hukommelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiamarita Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Bortsett fra det at du føler deg dum, så synes jeg det du forteller virker helt normalt, og vil ikke tro du er dum eller har for dårlig hukommelse fordi om du sliter med å huske bursdager og historiske datoer og historie og slik fra ungdomsskolen, videregående. :-) Jeg kan si jeg har det slik jeg også ja, tror jeg nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287821-hukommelse/#findComment-2309974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.