Gå til innhold

Den onde mor finnes hun?

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Hun verken klorte, ristet eller lugget. Hun stekte pannekaker, strøk penkjolene og passet selvfølgelig på datterens tannlegetime.

Selvsagt var hun ikke "ond" som heksa i snevit og de syv dverger. Alikevell har min mor et liv i to bevissthetsfiler.

I bevissthetsfil en lever og virker mamma grei og sjarmerende.

NB: Sammen med andre.

I bevissthetsfil to lever og virker mamma som et umodent barn med ekstremt behov for å bli sett på, få oppmerksomhet og bli tatt hensyn til.

Og fikk hun ikke der ble raffinerte metoder med makt og herskertenikker tatt i bruk:

Latterliggjøring.

Usynliggjøring.

Påføring av skyld og skam.

Samme hva-du-er-gjør-så er det galt holdningen.

Taushet som manipulasjonsmetode.

Evnen til å sette seg inn i andres tankemåter er bare ikke der. Å bygge trygghet og tillitt i og rundt et barn blir et luftslott.

- - - -

Ting som var lov klokken 11; ble snudd klokken 12.

Det som var sannhet på Mandag var noe stirt tull på tirdag.

- - - -

Inredning og klær.

Fasaden var livsviktig å holde.

- For mor var en annen i selskap med andre

DETTE HAR JEG IKKE SKREVET SELV. Det er en beskrivelse jeg har funnet. Vet ikke hvem som har skrevet den, men kjenner meg igjen i alt. Denne beskrivelsen er 95% dekkende på min mor, bare at hun i tillegg har et ekstemt sinne.

Er det rart man sliter? Særlig når Pappa i mange år ikke var der og mor var alenemor uten en partner å ta ut dritt på.

Skulle ønske psykisk terror var ulovlig!

Skrevet

Den onde mor finnes i like stor grad som den onde far.

Psykopater ville eg kalle de, men noen ville pakke det inn

å kalle det personer med (fks:) manglende impulskontroll,

eller en antisosialadferd.

Ett helvete uten like å omgåes denslags personer er det uansett.

Les gjerne boka: "Sjarmør og Tyrann" av Alv A. Dahl og Aud Dalsegg.

Lykke til, håper du en dag blir fri...*klem* fra

neelie (ferri)
Skrevet

'' Skulle ønske psykisk terror var ulovlig! ''

Helt enig..! :(

Gjest AstraZeneca
Skrevet

Hørtes ut som mamma. Hun var også voldsomt eksplosivt.

Jeg orker ikke å plages over mamma lenger. Har gjort det i så mange år, og nå gidder jeg ikke mer. Etter som jeg har blitt eldre har jeg også sett at hun er ikke perfekt hun heller, hun prøvde på sin måte og med sine kunnskaper. Det gikk ikke så bra. Med dårlig kunnskap og egne problemer. Jeg aksepterer det, nå er en annen tid, ikke vits å dvele ved det som var, det kan ikke forandres. Det er NÅ som gjelder, og hva jeg bryr meg om velger JEG. Og jeg velger å ha det bra og ikke plages, så jeg legger det temaet bort.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Skulle ønske psykisk terror var ulovlig!"

Da måtte en forby personer med visse personlighetsforstyrrelser å få barn.

Gjest liten løve
Skrevet

"Skulle ønske psykisk terror var ulovlig!"

Da måtte en forby personer med visse personlighetsforstyrrelser å få barn.

Å få barn er ingen menneskerett eller det bør iallefall ikke være det.

Gjest Lotus78
Skrevet

Det er jo selvsagt et argument, men så lenge folk kan reprodusere seg er det lite man kan få gjort med problemet. Dessverre er det altfor mange som selv ikke innser at de ikke kan ta vare på barn på en ordentlig måte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er det lett å få folk med på å mene rent generelt.

Men når det kommer til dem selv, er det verre.

Jeg har flere ganger her på DOL anbefalt folk å nøye seg med de barna de allerede har og bruke sin omsorgsevne på disse, fremfor å få flere barn. Slike anbefalinger har sjelden blitt møtt med forståelse.

Skrevet

'' Skulle ønske psykisk terror var ulovlig! ''

Helt enig..! :(

Hei. Lenge siden jeg har "sett" deg. Hvordan går det?

neelie (ferri)
Skrevet

Hei. Lenge siden jeg har "sett" deg. Hvordan går det?

Vet ikke helt... orker ikke skrive så mye for tiden. Bedre og holde meg unna eller så renner det over og moderatorene må komme med saksa.. :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...