blomst19 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er redd jeg har bipolar 2 lidelse. Jeg har slitt med depresjoner og selvskading tidligere, men har klart å legge av meg sistnevnte. Jeg gikk en kort periode til psykolog men sluttet, dette er nå over ett år siden. Jeg har perioder med ekstremt mye energi og enormt stort behov for å ha mennesker rundt meg hele tiden. Tankene raser, jeg er superdistrè, og jeg gjør impulsive ting og begynner på utallige nye prosjekter hele tiden fordi jeg føler at jeg mestrer alt. Folk rundt meg reagerer på hvor mye energi jeg har og jeg prater i ett kjør, mange ganger så mye og fort at andre ikke forstår meg. Jeg trenger lite søvn, og gikk i sommer i to måneder med et gjennomsnitt på tre timer søvn hver natt. Den siste tiden har jeg vært helt omvendt. Det er ingenting jeg har lyst til, eller som virker moro. Jeg har null sexlyst, og sliter ekstremt med å stå opp om morgenen. Jeg har en likegyldig holdning til omgivelsene og klarer ikke ta meg selv i øra og få ting gjort. Det gjelder ikke bare "må"-oppgaver som jeg ikke har lyst til, men jeg finner ikke engang energi eller lyst til å gjøre ting jeg vanligvis syns er gøy. Jeg oppfører meg defensivt ovenfor andre og er mye lei meg. Et eneste feil ord fra noen så er jeg på gråten. Jeg føler meg mislykket og dum, i motsetning til hvor vellykket og smart jeg følte meg for bare et par måneder siden. Da følte jeg at jeg kunne klare alt, at jeg var smart og suksessfull og egentlig litt bedre enn alle andre. Jeg har lest endel om bipolar lidelse og bipolar 2 lidelse på internett, og kjenner meg igjen av utrolig mange av symptonene. Jeg vil så gjerne diskutere dette med en profesjonell, men er veldig redd for å ikke bli tatt på alvor, mye pga at jeg kun er nitten år. Jeg vet ikke hvordan jeg skal legge det frem og jeg syns det er virkelig ekkelt. Jeg syns det er grusomt at jeg er så hyper og intens at folk rundt meg reagerer, og når den perioden er over blir jeg flau av å tenke på det. Nå for tiden syns jeg det er veldig vanskelig å se noe positivt i ting. Jeg tenker på å skade meg selv, men gjør det ikke av forskjellige grunner. Jeg føler meg ensom, selv når jeg ikke er alene. Kanskje til og med mest da. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe å være "enten eller" ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287897-bipolar-lidelsebipolar-2-lidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
duffen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kanskje første skritt på veien er å ta kontakt med fastlegen. Ta kopi av innlegget her,så du har noe konkret å vise til. Det trenger ikke være så alvorlig som du antyder; litt"farlig" å stille egne diagnoser, det er så mange kriterier som skal oppfylles,før en diagnose kan stilles. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287897-bipolar-lidelsebipolar-2-lidelse/#findComment-2311304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst19 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Kanskje første skritt på veien er å ta kontakt med fastlegen. Ta kopi av innlegget her,så du har noe konkret å vise til. Det trenger ikke være så alvorlig som du antyder; litt"farlig" å stille egne diagnoser, det er så mange kriterier som skal oppfylles,før en diagnose kan stilles. jo det har du selvfølgelig rett i. Jeg vet ikke om jeg kommer til å ta kontakt, men noe bør jeg kanskje gjøre før ting går altfor bananas i hodet mitt igjen. tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287897-bipolar-lidelsebipolar-2-lidelse/#findComment-2311559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.