Gå til innhold

2 spørsmål til NHD

Anbefalte innlegg

Gjest SeMenIkkeRøre

Helt uinteressant er du jo aldeles ikke.. Bare se på listen over "navnene" på noen av oss som har fulgt deg i noen dager:-) Tror det er mange, med meg, som gleder seg over å høre at du allerede har hatt fremgang:-)

Heh :-) Har vært fint å snakke med dere, ja... :-)

Men. Det blir jo feil oppmerksomhet... jeg vil heller prestere ting i yrkeslivet, eller liksom... mer "alminnelige" ting, da... og få oppmerksomhet på den måten. :-)

For altså... psykiske sykdommer skjer jo pga. gevinster... husker ikke helt forskjellen mellom primær og sekundær, jeg, men...

Jeg skjønner at det er på grunn av noe, dette her...

Sånn jeg føler det, da... sånn jeg faktisk -føler-, og ikke bare -tenker-... så dreier det deg om at jeg har hatt veldig lite innsikt i hvordan jeg skal dekke behovene mine...

Ta f.eks. noen som kaster ting, knuser og slikt (jeg gjør ikke det da), så er jo det pga. at de ikke får det de har behov for av andre, og ikke klarer å skaffe seg det.

Nei... det er en merkelig periode for meg, dette. Jeg har både blitt friskere og sykere på samme tid... det er skikkelig rare greier...

Aldri i verden om jeg hadde klare å se dette tidligere... og det er friskt... men andre ting er jo mye sykere og, blitt... eller nei, skal ikke gå inn på det da. Liten hensikt.

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

7

• syrinhekk

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Gjest SeMenIkkeRøre

Får forresten litt prestasjonsangst, med tanke på rettskriving, når jeg ser hvordan du skriver.

Syns egentlig ikke det har noe særlig å si, da :-)

Det er av begrenset verdi.

Det som er fint er å formulere seg presist og nøyaktig. Så kan man heller stave feil, bruke "slang", og så videre :-)

Men... mange ganger jeg skriver setninger som ikke gir mening i det hele tatt... det ser jeg først etterpå, da.

Gjest aspeløvet

Heh :-) Har vært fint å snakke med dere, ja... :-)

Men. Det blir jo feil oppmerksomhet... jeg vil heller prestere ting i yrkeslivet, eller liksom... mer "alminnelige" ting, da... og få oppmerksomhet på den måten. :-)

For altså... psykiske sykdommer skjer jo pga. gevinster... husker ikke helt forskjellen mellom primær og sekundær, jeg, men...

Jeg skjønner at det er på grunn av noe, dette her...

Sånn jeg føler det, da... sånn jeg faktisk -føler-, og ikke bare -tenker-... så dreier det deg om at jeg har hatt veldig lite innsikt i hvordan jeg skal dekke behovene mine...

Ta f.eks. noen som kaster ting, knuser og slikt (jeg gjør ikke det da), så er jo det pga. at de ikke får det de har behov for av andre, og ikke klarer å skaffe seg det.

Nei... det er en merkelig periode for meg, dette. Jeg har både blitt friskere og sykere på samme tid... det er skikkelig rare greier...

Aldri i verden om jeg hadde klare å se dette tidligere... og det er friskt... men andre ting er jo mye sykere og, blitt... eller nei, skal ikke gå inn på det da. Liten hensikt.

Vet at jeg beveger meg på tynn is nå..

Har lite peiling på psykiatri..

Men, kan det være at du ikke har blitt sykere, men at du på grunn av at du er på rett vei, bare ser alt litt klarere nå? Og at de egentlig er et godt tegn?

Gjest aspeløvet

Jepp, nå ser jeg enda en ting jeg må fokusere på...

Jeg må gi noe tilbake til andre mennesker... hehe... legge mer energi her...

Ellers vil jo ikke andre gi meg mer, og da... da blir jeg i alle fall ikke frisk :-)

Det er mange måter å "gi" på vettu:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Vet at jeg beveger meg på tynn is nå..

Har lite peiling på psykiatri..

Men, kan det være at du ikke har blitt sykere, men at du på grunn av at du er på rett vei, bare ser alt litt klarere nå? Og at de egentlig er et godt tegn?

Det er godt mulig, det... på den akutt-timen snakket jeg om dette, og da lurte han fyren på om jeg hadde "fått en oppløftning"...

Ja, jeg tror dette er sant... at jeg har blitt friskere, pga. "oppløftning", men at det muligens virker mer "dramatisk" sett fra utsiden (jeg tenker høyt veldig mye for tiden, men bare alene da...)...

At ikke alt bare blir "stengt nede og inne"...

Så ja... ja, nei, dette tror jeg virkelig på.

Mer istand til å ta tak i ting pga. "oppløftning", men mer "utagering" (altså ikke noe "farlig", da, men... jeg vet at jeg oppfører meg mye rarere enn tidligere)...

Og... så lenge det ikke er farlig, så er det jo bra å slippe ting løs...

Annonse

Gjest aspeløvet

Det er godt mulig, det... på den akutt-timen snakket jeg om dette, og da lurte han fyren på om jeg hadde "fått en oppløftning"...

Ja, jeg tror dette er sant... at jeg har blitt friskere, pga. "oppløftning", men at det muligens virker mer "dramatisk" sett fra utsiden (jeg tenker høyt veldig mye for tiden, men bare alene da...)...

At ikke alt bare blir "stengt nede og inne"...

Så ja... ja, nei, dette tror jeg virkelig på.

Mer istand til å ta tak i ting pga. "oppløftning", men mer "utagering" (altså ikke noe "farlig", da, men... jeg vet at jeg oppfører meg mye rarere enn tidligere)...

Og... så lenge det ikke er farlig, så er det jo bra å slippe ting løs...

Høres bra ut:-)

Tror det er sundt, og livsviktig, for oss alle, å lette på trykket av og til:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

:-)

Er vel ikke noe "aspeløv", nei... (metaforisk)...

Men har aldri gjort noen noe vondt, heller... aldri hatt noe ønske om det...

Tror jeg er vel mer "profet", jeg... jo, det er skam der nå ja.

Er litt fint å innse ting, da.

Gjest SeMenIkkeRøre

Høres bra ut:-)

Tror det er sundt, og livsviktig, for oss alle, å lette på trykket av og til:-)

Ja :-)

Jeg må bare rette en takk til folka her på DOL (og deg såklart :-)) for oppmerksomheten og støtten jeg har fått...

Syns det er kjempefint å kunne diskutere ting om meg selv.

Syns liksom det er veldig viktig for meg nå, da... det er et slags "vendepunkt", dette... uansett om det er bra eller dårlig...

Men har ingen planer om at dette skal fortsette lenger enn... tja... nei, si det...

Det er bare å si at det er "stopp", liksom :-)

Jeg blir ikke såret av det.

Gjest SeMenIkkeRøre

Ok :-)

Jeg er ikke sympatisk. Men jeg skal skjerpe meg... kanskje jeg skal begynne å si det mange ganger hver dag, "jeg skal skjerpe meg" x 100...

Hehe :-)

Men... nå skal jeg gå å gjøre noe praktisk, alminnelig og matnyttig :-)

Gjest aspeløvet

Ja :-)

Jeg må bare rette en takk til folka her på DOL (og deg såklart :-)) for oppmerksomheten og støtten jeg har fått...

Syns det er kjempefint å kunne diskutere ting om meg selv.

Syns liksom det er veldig viktig for meg nå, da... det er et slags "vendepunkt", dette... uansett om det er bra eller dårlig...

Men har ingen planer om at dette skal fortsette lenger enn... tja... nei, si det...

Det er bare å si at det er "stopp", liksom :-)

Jeg blir ikke såret av det.

Takk:-)

Nå er det snart tid for "Idol" og "Tor og damene", og da tar kontakten med omverdenen en liten pause:-)

Annonse

Gjest aspeløvet

Ok :-)

Jeg er ikke sympatisk. Men jeg skal skjerpe meg... kanskje jeg skal begynne å si det mange ganger hver dag, "jeg skal skjerpe meg" x 100...

Hehe :-)

Men... nå skal jeg gå å gjøre noe praktisk, alminnelig og matnyttig :-)

Syns nettopp du avslørte at du er litt sympatisk:-)

Kos deg med gjøremålene:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Takk:-)

Nå er det snart tid for "Idol" og "Tor og damene", og da tar kontakten med omverdenen en liten pause:-)

Mulig det var noe metaforisk der, angående meg, i de to titlene, men... jeg driter i det :-)

Syns ikke det er dumt, altså, å se på det der :-)

Altså... hva er det ikke jeg gjør som er dumt? :-)

Jeg kan høre på den samme CD'en sikkert 5 ganger, jeg... uten å registrere at det er den samme som har gått på repeat...

Er litt friskere nå, da :-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Syns nettopp du avslørte at du er litt sympatisk:-)

Kos deg med gjøremålene:-)

Jeg tror jeg er friskere, jeg, enn før...

Tidligere var det rett over på selvbebreidelser om min egen ondskap og planer om å isolere seg fra omverdenen, holde seg vekk fra den, resten av livet...

Ja. Innser at jeg er usympatisk, bare. Jeg slår ikke inn på "ond".

Akkurat nå (i det minste) føler jeg -definitivt- at jeg er friskere...

Og hvis jeg ja, faktisk har behov for å være sammen med sympatiske folk... ja, da har jeg jammen mye å jobbe med...

Jeg har jo det... ellers ville jeg sikkert ikke vært så ivrig akkurat nå...

Er nok derfor jeg har gått til psykiatrien og.

Ikke fordi jeg virkelig så problemene.

Åh, frys dette for meg, nå... :-)

Gjest aspeløvet

Mulig det var noe metaforisk der, angående meg, i de to titlene, men... jeg driter i det :-)

Syns ikke det er dumt, altså, å se på det der :-)

Altså... hva er det ikke jeg gjør som er dumt? :-)

Jeg kan høre på den samme CD'en sikkert 5 ganger, jeg... uten å registrere at det er den samme som har gått på repeat...

Er litt friskere nå, da :-)

Jeg hører på p4 hver dag.. Det er jo samme musikken dag etter dag etter dag.. Kan godt høre samme cd mange ganger på rad også.. Ser ikke på meg selv som skrullete for det:-)

Er glad for at du selv kjenner at du er friskere:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Jeg hører på p4 hver dag.. Det er jo samme musikken dag etter dag etter dag.. Kan godt høre samme cd mange ganger på rad også.. Ser ikke på meg selv som skrullete for det:-)

Er glad for at du selv kjenner at du er friskere:-)

Nei, det er jo ikke "generelt sett" dumt :-) Men for meg er det skikkelig dumt... for jeg skjønner nå at jeg faktisk ikke har godt av bråkete musikk nesten hele dagen...

Blir så sliten av det...

Jeg liker jo musikken, da, men... syns ikke noen annen musikk pleier å gi meg noe... men...

Må bare begrense det...

Gjest aspeløvet

Jeg tror jeg er friskere, jeg, enn før...

Tidligere var det rett over på selvbebreidelser om min egen ondskap og planer om å isolere seg fra omverdenen, holde seg vekk fra den, resten av livet...

Ja. Innser at jeg er usympatisk, bare. Jeg slår ikke inn på "ond".

Akkurat nå (i det minste) føler jeg -definitivt- at jeg er friskere...

Og hvis jeg ja, faktisk har behov for å være sammen med sympatiske folk... ja, da har jeg jammen mye å jobbe med...

Jeg har jo det... ellers ville jeg sikkert ikke vært så ivrig akkurat nå...

Er nok derfor jeg har gått til psykiatrien og.

Ikke fordi jeg virkelig så problemene.

Åh, frys dette for meg, nå... :-)

Blir helt stolt av deg når jeg leser mye av det du skriver:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Hm...

Nei.

Det er noe galt nå og... jeg er jo ikke kurert, liksom!

Dritt... nei, jeg skal slutte å bare si ting uten å gjennomføre det... prøve i det minste... gå å gjøre noe annet enn dette her... jeg skjønner jo at jeg heller må prøve å skjerpe meg, bli mer "koselig", skal jeg få noe :-)

Slutt. Slutt. Slutt.

Heh...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...