Gå til innhold

2 spørsmål til NHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

7

• syrinhekk

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Gjest Coriolis

Spam er ikke bra for noen. Og "spam er spam". Ja, uansett.

jeg oppfatter ikke alle innlegg fra SMIR som mer spammete enn andre innlegg her inne.

Ellers kom jeg til å tenke på noe; smir.

Du har skrevet en del om at du tror at du er ond og psykopat og slike ting.

Vel, jeg har også hatt slike tanker en periode, og den gangen var det utløst av et forhold jeg hadde til en som de fleste vil omtale som psykopat. Han hadde snakket eg totalt rundt og fortalt meg alt om hvor ubrukelig og ufølsom og ond jeg var. Det var en intens opplevelse som fikk meg til å bli lettere "desorientert" i forhold til hvem jeg selv er. Har fått en del tilbakemeldinger på at dette er en vanlig reaksjon hos folk som utsettes for psykisk terror og psykopatmanipulering. Ville bare si det. man vet jo ikke så mye om deg:)

Gjest SeMenIkkeRøre

jeg oppfatter ikke alle innlegg fra SMIR som mer spammete enn andre innlegg her inne.

Ellers kom jeg til å tenke på noe; smir.

Du har skrevet en del om at du tror at du er ond og psykopat og slike ting.

Vel, jeg har også hatt slike tanker en periode, og den gangen var det utløst av et forhold jeg hadde til en som de fleste vil omtale som psykopat. Han hadde snakket eg totalt rundt og fortalt meg alt om hvor ubrukelig og ufølsom og ond jeg var. Det var en intens opplevelse som fikk meg til å bli lettere "desorientert" i forhold til hvem jeg selv er. Har fått en del tilbakemeldinger på at dette er en vanlig reaksjon hos folk som utsettes for psykisk terror og psykopatmanipulering. Ville bare si det. man vet jo ikke så mye om deg:)

Ja, jeg ser nøyaktig hvor du vil hen. Og det er mye rett i det, og.

Men... om man bare er LITT psykopat, i en LITEN periode... og alt er lagt vekk... da er det ingen grunn til å bringe dette for mye på banen...

Jeg tror man kan ha psykopatiske perioder. Som man blir kvitt. Det er ingen tegn på at dette er noe som skjer nå. Personen var syk på den tiden. Alkohol.

Gjest ingen er engler

Ja, jeg ser nøyaktig hvor du vil hen. Og det er mye rett i det, og.

Men... om man bare er LITT psykopat, i en LITEN periode... og alt er lagt vekk... da er det ingen grunn til å bringe dette for mye på banen...

Jeg tror man kan ha psykopatiske perioder. Som man blir kvitt. Det er ingen tegn på at dette er noe som skjer nå. Personen var syk på den tiden. Alkohol.

Jeg tror du kjenner på din egen selvdestruktivitet. De fleste som er psykopater eller antisosiale er nok ikke så opptatt av spørmålet om de er psykopat. Legg det på hylla! Vær opptatt med å gjøre konstruktive ting i forhold til ditt eget liv, så blir det lettere å legge det på hylla for godt. Man er ikke "periodepsykopat"! Men man kan kjenne på sine egne mørke sider og sin egen destruktivitet og det er nok det du gjør. Ikke tro bare at vi andre mennesker ikke har mørke sider. Ingen engler noen av oss.

Annonse

Gjest SeMenIkkeRøre

Jeg tror du kjenner på din egen selvdestruktivitet. De fleste som er psykopater eller antisosiale er nok ikke så opptatt av spørmålet om de er psykopat. Legg det på hylla! Vær opptatt med å gjøre konstruktive ting i forhold til ditt eget liv, så blir det lettere å legge det på hylla for godt. Man er ikke "periodepsykopat"! Men man kan kjenne på sine egne mørke sider og sin egen destruktivitet og det er nok det du gjør. Ikke tro bare at vi andre mennesker ikke har mørke sider. Ingen engler noen av oss.

Det forsøkte å si... ikke noe om meg... det er faren min jeg snakker om...

Vet ikke om han er noen psykopat, men han har i alle fall ødelagt meg, tror jeg... drikkingen og trakkasering, får deg til å føle deg dårlig, mislykka...

Gjest SeMenIkkeRøre

Jeg bare føler en flom av følelser nå... jeg snakket lenge med min mor nå... klarte virkelig å kommunisere... snakke om ting som har skjedd...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette... jeg må snakke med noen, men... det er lenge til time hos psykiatrisk...

Gjest SeMenIkkeRøre

Beklager at jeg maser...!! Men... jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre... jeg er nødt for å se historien min i dette lys... han (faren min) plaget meg...

Jeg kan ikke miste dette!

Vet jeg er mye syk og sånn, men dette... dette er ikke sykt... jeg husker alt sammen...

Det må bare ikke gå vekk... må fryse ting som de er nå.... altså innsikten...

Er det ikke noen jeg kan ringe som har litt peiling? De på mental helse har jo ikke peiling...

Gjest aspeløvet

Jeg bare føler en flom av følelser nå... jeg snakket lenge med min mor nå... klarte virkelig å kommunisere... snakke om ting som har skjedd...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette... jeg må snakke med noen, men... det er lenge til time hos psykiatrisk...

Flott, du har nok en lang vei å, men du er i gang:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Syns det er rart å si dette, jeg... faren min har plaget meg, og det sannsynligvis derfor jeg er blitt syk...

Er rart å si at man er syk...

Jeg ser jo sammenhengene... jeg prøver å våse hyggelig mot han... prøver å imponere han... jeg tror ikke jeg har godt av å være sånn mot han, jeg... for da blir jeg sårbar... jeg merker at han fortsatt har evnen til å "vri" på ting... om jeg prøver å imponere han, så merker han det... og da snur han det på hodet...

Men det er akkurat i grenseland... så jeg ikke lukter lunta...

Han er ikke til noen stor skade for meg nå for tiden...

Men... må bare innse hvordan han har behandlet meg...

Syns det er rart å si dette, jeg... faren min har plaget meg, og det sannsynligvis derfor jeg er blitt syk...

Er rart å si at man er syk...

Jeg ser jo sammenhengene... jeg prøver å våse hyggelig mot han... prøver å imponere han... jeg tror ikke jeg har godt av å være sånn mot han, jeg... for da blir jeg sårbar... jeg merker at han fortsatt har evnen til å "vri" på ting... om jeg prøver å imponere han, så merker han det... og da snur han det på hodet...

Men det er akkurat i grenseland... så jeg ikke lukter lunta...

Han er ikke til noen stor skade for meg nå for tiden...

Men... må bare innse hvordan han har behandlet meg...

Kan du begrense kontakten med faren din? I hvert fall i nærmeste fremtid?

Du sier du er redd for å "glemme" hvordan faren din har behandlet deg, at du må huske og holde fast ved det. Det tror jeg er viktig. Du er redd for at når medisiner og behandling begynner å virke så vil også minnene om hvordan din far har behandlet deg forsvinne? Eller har jeg misforstått? Du skriver også at du har snakket med din mor. Vet hun hvordan din far har behandlet deg? Og er hun villig til å innrømme det? I så fall kan du bruke henne som "back-up", hvis du mot alle odds skulle glemme hvordan faren din behandlet deg, kan du spørre henne.

Annonse

Gjest SeMenIkkeRøre

Kan du begrense kontakten med faren din? I hvert fall i nærmeste fremtid?

Du sier du er redd for å "glemme" hvordan faren din har behandlet deg, at du må huske og holde fast ved det. Det tror jeg er viktig. Du er redd for at når medisiner og behandling begynner å virke så vil også minnene om hvordan din far har behandlet deg forsvinne? Eller har jeg misforstått? Du skriver også at du har snakket med din mor. Vet hun hvordan din far har behandlet deg? Og er hun villig til å innrømme det? I så fall kan du bruke henne som "back-up", hvis du mot alle odds skulle glemme hvordan faren din behandlet deg, kan du spørre henne.

Ja, det går greit å unngå han... han har et nytt liv, ny familie...

Nei, jeg tror nok medisinene og behandlingen vil hjelpe meg... det er bare det at man iikkke kan garantere at jeg ikke mister dette (innsikten)...

De har spurt og gravd flere ganger omkring han... faren min... altså de i psykiatrien... for jeg har nemlig sagt at det var et dårlig forhold til han... men så har jeg bare sagt at alt er fint nå... tror du har lurt på dette, de har spurt flere ganger, men jeg har ikke kommet med noe svar...

Ja, det er moren min som har fortalt meg dette... hun har sagt det mange mange ganger... begynt å hinte om dette... men det har bare prellt av på meg...

Det er vel ikke helt at jeg "glemmer" at vi hadde et dårlig forhold... er vel mer å "se sammenhengene" her... det å tørre å snakke om det...

Egentlig nesten ingen ting... handlet... spist... tiden har bare blitt borte...

Å spise er jo egentlig ganske viktig. Å slutte å spise kan rett og slett føre til for tidlig død.

Handle er også bra, da har du jo kommet deg ut av huset, vært nødt til å treffe andre mennesker.

Og det beste av alt; du har ikke kunnet sitte hele dagen og gruble og spekulere.

Gjest SeMenIkkeRøre

Å spise er jo egentlig ganske viktig. Å slutte å spise kan rett og slett føre til for tidlig død.

Handle er også bra, da har du jo kommet deg ut av huset, vært nødt til å treffe andre mennesker.

Og det beste av alt; du har ikke kunnet sitte hele dagen og gruble og spekulere.

Men jeg skjønner det jo nå... alt sammen... føles som jeg har vært "en annen" i mange år, jeg...

Jeg tror det er psykose, ja... når jeg f.eks. er ute blant folk... hele den følelsen der... det er ikke frisk!

Syns denne følelsen kjempesterk, jeg... den er god, og...

Gjest SeMenIkkeRøre

Kanskje denne følelsen også er syk...

Ja. Den er vel det.

Stakkars meg...

Gjest aspeløvet

Kanskje denne følelsen også er syk...

Ja. Den er vel det.

Stakkars meg...

Håper du har noe og sove på, sånn at du slipper å gruble hele natten. Virker for meg som at kveldene er verst for deg nå. Ønsker deg en god natt, fylt med fredfulle drømmer:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...