aiwa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har i de siste 6 månedene vært plaget av knitring i nakken. Når jeg snur på hodet knitrer det og noen ganger høres det ut som om en "går på sandkorn" Jeg har ikke smerter i forbindelse med dette, men har ofte stivhet i nakke og skulder noe som jeg regner med er muskel stivhet i forbindelse med trening. Jeg er 43år, har trent vekter (forholdsvis tunge) i minst 10 år. Kan det være at dette er en form for slitasje? Vil legge til at knasingen ikke forsvinner om jeg reduserer mengden av trening. Hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Etter hvert som årene går blir nakken "sliten". Når det gjøres rtg. undersøkelse er det forbausende tidlig at vi finner "laveskiver, kalkpåleiringer osv.". Men hva gjøre videre ?? Jo, fortsette med trening men gjerne uten å belaste selve nakken for mye direkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.