Gå til innhold

knasing og knitring i nakken


aiwa

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste 6 månedene vært plaget av knitring i nakken. Når jeg snur på hodet knitrer det og noen ganger høres det ut som om en "går på sandkorn" Jeg har ikke smerter i forbindelse med dette, men har ofte stivhet i nakke og skulder noe som jeg regner med er muskel stivhet i forbindelse med trening. Jeg er 43år, har trent vekter (forholdsvis tunge) i minst 10 år. Kan det være at dette er en form for slitasje? Vil legge til at knasingen ikke forsvinner om jeg reduserer mengden av trening. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Etter hvert som årene går blir nakken "sliten". Når det gjøres rtg. undersøkelse er det forbausende tidlig at vi finner "laveskiver, kalkpåleiringer osv.". Men hva gjøre videre ?? Jo, fortsette med trening men gjerne uten å belaste selve nakken for mye direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...