Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men ville man sagt det samme om en kvinne var på denne måten? Jeg barer lurer. Jeg mener å se at det er oftere at man hører "kom deg vekk fra psykopaten" når det er menn det gjelder enn når det er kvinner. Man kan jo spørre seg hva dette kommer av. Men er ikke å legge opp til noe diskusjon, ville bare si det. Jeg vet ikke om det beste er å komme med slike råd når man søker hjelp om hva dette kommer av. Det må bli opp til en selv å vurdere om man bør komme seg vekk eller prøve å jobbe med saken. Så vidt jeg vet er ikke borderline så "uhelbredelig" som det fremstilles over. Eller? Men ville man sagt det samme om en kvinne var på denne måten? Jeg barer lurer. Jeg mener å se at det er oftere at man hører "kom deg vekk fra psykopaten" når det er menn det gjelder enn når det er kvinner. Godt poeng! Jeg er helt enig med deg! Min mening er at når vanskene er SÅ store og så langvarige som "hva er dette!!??" forteller om, skulle man tatt bena fatt fra heimen uansett enten det var en mann eller en kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287957-han-innser-ikke-feil/page/2/#findComment-2311281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Helt enig med deg. Men jeg vil kanskje heller si at borderline er en "dårlig" diagnose. Nettopp fordi den sier svært lite om hvordan personen er. Det er så mange forskjelige måter en med borderline kan være, at det etter mitt syn blir helt galt å kalle dem det samme, eller "putte dem i samme bås". Når folk med samme diagnose varierer fra skikkelige drittsekker til slike som deg, så er det noe galt. Jeg skjønner utmerket godt at det ikke føles godt å settes i samme bås som "Drittsekkene". Og det er "drittsekker" folk flest tenker når de hører diagnosen borderline. Beklageligvis. Ja det er ikke noe særlig å bli forbundet med drittsekker, når man ikke kjenner seg igjen i det. Borderline er en sekkediagnose, en idiotisk diagnose spør du meg. De burde snart begynne å nyansere dette begrepet ytterligere. I dag har vi implusiv type og borderline type. Som NHD skriver så finnes det 256 kombinasjoner av denne diagnosen. Kan man lenger kalle det en diagnose når mennesker med denne blir så totalt forskjellige? Ja, feks at jeg, som er livredd for å såre eller støte andre, får skikkelig vondt inni meg når andre lider, skal ha samme diagnose med en som sårer og skader andre? Nei, det føles ikke godt. Borderline er en gammel diagnose og nå burde det revurderes.Jeg har opplevd å være innlagt, snakket med leger som kan finne på å bruke begreper om meg som er "typisk borderline", som jeg også har lest om i litteratur, men som jeg IKKE kjenner meg igjen i. Det er leit å bli stemplet på denne måten. Jeg føler at jeg snart ikke kan gå inn på dette forumet uten at jeg leser om drittsekker og NHD gir dem diagnose borderline. Hver gang noen har problemer med ektefelle, venner, søsken så kommer "borderline" opp. Kan trygt si at dette er "drittsekk-diagnosen" ved siden av antisosial pf. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287957-han-innser-ikke-feil/page/2/#findComment-2311294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist men sant Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ja det er ikke noe særlig å bli forbundet med drittsekker, når man ikke kjenner seg igjen i det. Borderline er en sekkediagnose, en idiotisk diagnose spør du meg. De burde snart begynne å nyansere dette begrepet ytterligere. I dag har vi implusiv type og borderline type. Som NHD skriver så finnes det 256 kombinasjoner av denne diagnosen. Kan man lenger kalle det en diagnose når mennesker med denne blir så totalt forskjellige? Ja, feks at jeg, som er livredd for å såre eller støte andre, får skikkelig vondt inni meg når andre lider, skal ha samme diagnose med en som sårer og skader andre? Nei, det føles ikke godt. Borderline er en gammel diagnose og nå burde det revurderes.Jeg har opplevd å være innlagt, snakket med leger som kan finne på å bruke begreper om meg som er "typisk borderline", som jeg også har lest om i litteratur, men som jeg IKKE kjenner meg igjen i. Det er leit å bli stemplet på denne måten. Jeg føler at jeg snart ikke kan gå inn på dette forumet uten at jeg leser om drittsekker og NHD gir dem diagnose borderline. Hver gang noen har problemer med ektefelle, venner, søsken så kommer "borderline" opp. Kan trygt si at dette er "drittsekk-diagnosen" ved siden av antisosial pf. Må bare igjen si at jeg føler med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287957-han-innser-ikke-feil/page/2/#findComment-2311507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Må bare igjen si at jeg føler med deg. Takk for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287957-han-innser-ikke-feil/page/2/#findComment-2311541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coriolis Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Takk for alle svar Det er klart at jeg ikke ønsker leve i et forhold som dette, jeg ønsker min mann skal få hjelp, jeg har ikke tenkt å forlate han før alt er prøvd, jeg kan da ikke gå fra en mann som har problemer, når han ikke en gang vet om det selv. Jeg håper han kan hjelpes. Problemet er jo at det ikke nytter å snakke med han, for i hans ører er alt jeg sier ulogisk og det han mener og sier logisk, svar på evt spm jeg stiller henger ikke sammen med det spm jeg har stilt, for han er det logisk, for meg og andre virker det helt fjernt. Jeg synes det er bra at du vil finne ut av dette. Det kan selvfølgelig bare føre til mer slit, men samtidig er det bedre å la profesjonelle vurdere han mht diagnose og forbedringspotensiale - og gå videre derfra. Nå skjønner jeg jo at det er vanskelig å få dette til, men man får stå på. Det er lett å strø om seg med advarsler og svartmaling og si at du må komme deg bort så fort som mulig, men virkeligheten er ikke slik - man er glade i de man lever med - uansett. Å vudere noen som uhelbredelig ut fra et innlegg på nettet, synes jeg er lite bra. Det er negative holdninger som som kan få uønskede konsekvenser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287957-han-innser-ikke-feil/page/2/#findComment-2311795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.