Gå til innhold

Hvorfor profesjonelle??

Anbefalte innlegg

Gjest taterjente

Kan noen svare meg på et spørsmål??? Jeg har opplevd mye vondt, vold, og voldtekt.... Det er forferdelig vondt, og er vanskelig å komme ut av. Andre som står rundt meg mener at det eneste riktige å gjøre er å grave i det vonde sammen med en "profesjonell" .... jeg er ikke enig, og jeg vil ikke når andre skal presse meg... hvem skal bestemme... er det mitt valg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288055-hvorfor-profesjonelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AstraZeneca

Det er ditt valg.

Det beste er imidlertid å jobbe gjennom tankene på en måte. Om det er sammen med en profesjonell eller alene er det vel bare du som vet hva som er best. En profesjonell kam guide deg når du "står fast", mens jobber du alene må du tilegne deg kunnskapen om emnet selv. Dypt. Imidlertid kjenner du problemet da objektiv selv, og du blir veldig godt kjent med degselv når du jobber alene med degselv da du ikke har andre å støtte deg på en dine egne tanker og reaksjoner og dine egne erfaringer for hva som er "riktig og galt".

Eller noe sånt. *trøtt*

Gjest Jente31

"Det er forferdelig vondt, og er vanskelig å komme ut av"

Kansje en profesjonell kan hjelpe deg til å komme utav dette ved å bearbeide det vonde sammen med deg, støtte deg, lære deg å tenke annerledes osv.. ?

Jeg vet ikke. Bare noen tanker.. Håper uansett du finner utav det..

Jeg vet bare at en må snakke om tingene og lære å takle fortiden, nåtiden og framtiden på en annen måte. Og for det er det best å bruke en profesjonell!

Jeg har noen i familien som sliter, og jeg merker at jeg reagerer helt feil når jeg snakker med den personen. Jeg blir sint, irritert, sliten, orker ikke snakke med personen, og når den personen ringer så har jeg bare lyst til å kaste telefonen i veggen og brøle!!! En profesjonell vet hvordan h*n skal takle det, og hjelpe personen...

Hvorfor ikke? Jeg bruker ofte profesjonell hjelp. om det nå er for å få klippet håret, gipset beinet eller trene aerobic med instruktør... Jeg lærer meg spansk av en spansklærer også, fordi jeg synes det er fint å unne seg litt profesjonell hjelp. Blir sliten av å klare alt selv jeg, selv om det andre ganger kan være best. Jeg føler etter hvert at jeg fortjener det:) Var selv livredd for å snakke med psykologer og psykiatere, men det er definitivt det beste jeg noensinne har mannet meg opp til. Det første steget er ofte det vanskeligste, men har man først kommet over den kneika, finner man ofte mange flotte, gode mennesker som kan hjelpe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...