Gå til innhold

Mensen,stress og kanonhodesmerter


Gjest Bergensjente

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensjente

Hei!Av og til opplever jeg ved mensen at jeg får en helt ekstrem hodepine.Det gjør så vondt at jeg knapt vet hvem jeg er.Hverken Ibux,Panodil eller komb av de to hjelper i det hele tatt. Kan ha hodepine ved mens, men den lar seg behandle.Hodepinen oppstår i situasjoner med eksamen,bekymringer ol.Hvorfor får jeg dette?Årsaken? Kan du anbefale noe smertestillende som kan virke bedre?Sist varte smertene i over en uke!(vanligvis 2-4 dager)Er 25 år, har brukt Trionetta i 5 år nå.Ellers frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lege Knut-Erik Ånensen

Til Bergensjente ang mensen, stress og kanonhodesmerter

Flere av årsakene til hodepine er betinget i hormonelle svingninger. Som du sikkert vet kan disse forsterkes ved menstruasjon, skader, stress og mentale påkjenninger.

Det er mulig at dette kan være en variant av migrene, eventuelt "stresshodepine".

Før jeg råder til ytterligere bruk av medisiner vil jeg anbefale en time hos legen din!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, almenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til Anker hodet ang vondt.

Hodepine er et symptom som bla. kan skyldes influensa, forkjølelse, jernmangel, stress, høyt blodtrykk samt mange andre årsaker. Bl.a. kan høyt forbruk av smertestillende medisiner og koffeinholdige drikkevarer/tabletter faktisk gi hodepine.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, almenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...