Gå til innhold

Nhd, fins d intensive behandlingsopplegg?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Jeg skal til fastlegen på mandag. Jeg tenker å be han henvise meg for behandling på et annet sykehus (hvis han ikke har andre forslag selv).

Finnes det intensive behandlingsopplegg? Og tror du at dette ville vært noe for meg? (Litt frem i tid, regner med det blir ventetid)

Jeg har lest om dagavd., men vet ikke om dette er noe for meg?

Takk for evt svar, fra en som gjerne vil være litt forberedt til legetimen mandag :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288113-nhd-fins-d-intensive-behandlingsopplegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Kanskje Modum Bad har et behandlingsopplegg som kunne passe deg? Jeg vet ikke altså, har bare hørt mye positivt om stedet:

http://www.modum-bad.no/FrontPage.aspx

Har fulgt litt med på deg, og håper du får den hjelpen du trenger og fortjener. Ikke gi deg, det ordner seg nok til slutt!

Klem og ønske om en god helg!

Gjest Jente31

jeg vil råde deg til å vurdere å gå i intensiv gruppeterapi tre ganger i uka. Jeg har fulgt opplegget på Sinsen, og er veldig fornøyd med det, selv om det var veldig tøft :)

Takk for anbefaling:) Veldig kjekt å vite hvilke behandlingsopplegg som finnes. Hvor mange timer om gangen/dagen varer denne?

Gjest bipolarinnen

Takk for anbefaling:) Veldig kjekt å vite hvilke behandlingsopplegg som finnes. Hvor mange timer om gangen/dagen varer denne?

Der jeg har gått så hadde vi grupper mandag, onsdag og fredag. En dag kunne vare fra kl 0845 til 1345, med en times lunsjpause. Det anbefales ikke å jobbe ved siden av terapiopplegget.

Så det er tøffe tak, ingen tvil om det :)

Gjest bipolarinnen

Der jeg har gått så hadde vi grupper mandag, onsdag og fredag. En dag kunne vare fra kl 0845 til 1345, med en times lunsjpause. Det anbefales ikke å jobbe ved siden av terapiopplegget.

Annonse

Gjest Jente31

Kanskje Modum Bad har et behandlingsopplegg som kunne passe deg? Jeg vet ikke altså, har bare hørt mye positivt om stedet:

http://www.modum-bad.no/FrontPage.aspx

Har fulgt litt med på deg, og håper du får den hjelpen du trenger og fortjener. Ikke gi deg, det ordner seg nok til slutt!

Klem og ønske om en god helg!

Takk for anbefaling til deg også :) Jeg tar det med meg videre, og så får vi se. Veldig greit å vite litt om hva som finnes av tilbud og hva som evt kan passe meg, før jeg kommer til legen på mandag. Jeg skal ikke gi meg nei. Derfor prøver jeg å være litt forberedt nå. Klem og god helg til deg også :-)

Gjest Jente31

Ja, det er det helt sikkert. Men det høres også litt interessant ut. Hvor lenge varer dette opplegget, eller er det individuelt?

Gjest Ellipse

Takk for anbefaling til deg også :) Jeg tar det med meg videre, og så får vi se. Veldig greit å vite litt om hva som finnes av tilbud og hva som evt kan passe meg, før jeg kommer til legen på mandag. Jeg skal ikke gi meg nei. Derfor prøver jeg å være litt forberedt nå. Klem og god helg til deg også :-)

Takk til deg også:) Godt å høre at stå-på-viljen fortsatt er der. Jeg skal sende deg en tanke og to på mandag, du får ha lykke til.

Gjest bipolarinnen

Tusen tusen takk :-)

En ting er å få plass i en gruppe, en annen ting er hva en gjør ut av det selv. Hvis du bestemmer deg for dette, så bør du unytte det til det fulle. Ta alt som skjer der på godt og vondt og bruk det som middel til å utforske deg selv. Det har ikke alt som har vært like positivt med å gå i en slik gruppe i 20 uker, men alt kan tas opp som et tema og jobbes med.

Hvordan gruppa er satt sammen og kjemi med de andre har også veldig mye å si. Jeg gikk først i en gruppe hvor jeg følte jeg overhodet ikke hadde noen samhørighet eller kjemi med de andre. i den andre gruppa så var det en bedre match, men da var jeg nesten ferdig med opplegget, så det var jo litt trist:(

Nå savner jeg gruppa en del, men søker allerede om videre behandlingsgruppe, som er en gang i uka.

lykke til, hvis du bestemmer deg for dette:)

Gjest Jente31

En ting er å få plass i en gruppe, en annen ting er hva en gjør ut av det selv. Hvis du bestemmer deg for dette, så bør du unytte det til det fulle. Ta alt som skjer der på godt og vondt og bruk det som middel til å utforske deg selv. Det har ikke alt som har vært like positivt med å gå i en slik gruppe i 20 uker, men alt kan tas opp som et tema og jobbes med.

Hvordan gruppa er satt sammen og kjemi med de andre har også veldig mye å si. Jeg gikk først i en gruppe hvor jeg følte jeg overhodet ikke hadde noen samhørighet eller kjemi med de andre. i den andre gruppa så var det en bedre match, men da var jeg nesten ferdig med opplegget, så det var jo litt trist:(

Nå savner jeg gruppa en del, men søker allerede om videre behandlingsgruppe, som er en gang i uka.

lykke til, hvis du bestemmer deg for dette:)

Tusen takk for kjempenyttig info:-)

Jeg har tittet på dette, og det ser veldig interessant ut. Jeg skal tenke på det.

"Jeg gikk først i en gruppe hvor jeg følte jeg overhodet ikke hadde noen samhørighet eller kjemi med de andre."

Hvordan fikk du byttet gruppe (hvsi du vil svare:)

Ellers er jeg absolutt motivert for å utnytte et slikt evt tilbud 100 %

Annonse

Gjest Jente31

Takk til deg også:) Godt å høre at stå-på-viljen fortsatt er der. Jeg skal sende deg en tanke og to på mandag, du får ha lykke til.

Jeg har lest litt om modum bad, og jeg syntes jeg fikk med meg at man måtte ha henvisning fra dps (jeg skumleste bare). Men jeg skal tenke på det også.

Ja, stå på viljen har kommet tilbake igjen - jeg har funnet tilbake til håpet igjen... Det har dere gitt meg :-)

Takk for at du vil tenke på meg på mandag også. Trenger virkelig det nå.

Gjest bipolarinnen

Tusen takk for kjempenyttig info:-)

Jeg har tittet på dette, og det ser veldig interessant ut. Jeg skal tenke på det.

"Jeg gikk først i en gruppe hvor jeg følte jeg overhodet ikke hadde noen samhørighet eller kjemi med de andre."

Hvordan fikk du byttet gruppe (hvsi du vil svare:)

Ellers er jeg absolutt motivert for å utnytte et slikt evt tilbud 100 %

Jeg byttet ikke gruppe, men de andre sluttet før meg. Folk går der i 17/20 uker, og starter på ulikt tidspunkt, så det vil være endringer i gruppesammensetning stadig vekk.

Så når alle de som jeg hadde gått sammen med var ferdig med sin tid der, og det det kom nye folk inn så så jeg på dem som den "nye gruppa" selv om det blir litt feil å si det sånn også.

Gjest Jente31

Jeg byttet ikke gruppe, men de andre sluttet før meg. Folk går der i 17/20 uker, og starter på ulikt tidspunkt, så det vil være endringer i gruppesammensetning stadig vekk.

Så når alle de som jeg hadde gått sammen med var ferdig med sin tid der, og det det kom nye folk inn så så jeg på dem som den "nye gruppa" selv om det blir litt feil å si det sånn også.

Ok, da forstår jeg. Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...