Gå til innhold

Oppmuntrende ord før helgen?

Anbefalte innlegg

Har noen noe positivt å dele med meg, nå før helgen? Noen oppmuntrende ord eller gode råd? Skulle gjerne klart å slappe av litt, bare legge meg tilbake og puste rolig. Men jeg klarer ikke, og vet at jeg etterhver kommer til å bli helt utslitt av dette. Og det kan jeg ikke bli. Det er alt for mye som skal skje, alt for mye jeg må ordne opp i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288121-oppmuntrende-ord-f%C3%B8r-helgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Jeg fikk et tips av min psykepleier en gang; lydbok. Det skal få en til å slappe av.

Jeg har imidlertid ikke funnet en lydbok som er av interesse slik at jeg har fått prøvd det selv, men det skal visst være effektivt for noen, for å få slappet av.

Har du klart å komme deg litt ut å gå mer?

*Tenker - på - deg - klem*

Gjest Ellipse

*Kanskje du kan skrive en liste over alt du må ordne, i prioritert rekkefølge? Så blir det mer oversiktlig, og ikke så overveldende...har funket for meg i blandt. Prøv å ta en ting om gangen, del opp oppgaver...Ja, vet det er vanskelig, men...

Et fint ordtak: "Begynn med det som er nødvendig, fortsett med det som er mulig, og plutselig greier du det umulige."

*Sett på noe musikk og rist løs/dans i vei(Husk å trekke for gardinene først)! Det kan hjelpe på å få ut litt spenninger, løst opp litt.

*Har du mulighet for at noen kan massere nakken, ryggen din? Jeg synes massasje hjelper utrolig godt mot angst og anspenthet, men bare når den som masserer er en jeg kjenner godt og er trygg på. Har ellers litt vanskelig for at noen skal ta i kroppen min. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, Orio. Det finnes jo enkle massasjeapparater og massasjeputer å få kjøpt også. Og fotmassasjebad, tror jeg? Et varmt bad eller dusj kan muligens få deg til å slappe av litt, og det er bra mot stive muskler, hvis du sliter med det.

*Selv tenker jeg å prøve å koble av med en film. En lett en, for konsentrasjonen rekker ikke til noe kompliserte greier.

Du rister kanskje på hodet av disse forslagene. Vi er alle forskjellige, så det er vanskelig å vite hva som kan fungere for DEG. Håper du finner noen pustehull i helgen, uansett hva det er.

Mange gode tanker og en varm klem,

Gjest Angela25

*Kanskje du kan skrive en liste over alt du må ordne, i prioritert rekkefølge? Så blir det mer oversiktlig, og ikke så overveldende...har funket for meg i blandt. Prøv å ta en ting om gangen, del opp oppgaver...Ja, vet det er vanskelig, men...

Et fint ordtak: "Begynn med det som er nødvendig, fortsett med det som er mulig, og plutselig greier du det umulige."

*Sett på noe musikk og rist løs/dans i vei(Husk å trekke for gardinene først)! Det kan hjelpe på å få ut litt spenninger, løst opp litt.

*Har du mulighet for at noen kan massere nakken, ryggen din? Jeg synes massasje hjelper utrolig godt mot angst og anspenthet, men bare når den som masserer er en jeg kjenner godt og er trygg på. Har ellers litt vanskelig for at noen skal ta i kroppen min. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, Orio. Det finnes jo enkle massasjeapparater og massasjeputer å få kjøpt også. Og fotmassasjebad, tror jeg? Et varmt bad eller dusj kan muligens få deg til å slappe av litt, og det er bra mot stive muskler, hvis du sliter med det.

*Selv tenker jeg å prøve å koble av med en film. En lett en, for konsentrasjonen rekker ikke til noe kompliserte greier.

Du rister kanskje på hodet av disse forslagene. Vi er alle forskjellige, så det er vanskelig å vite hva som kan fungere for DEG. Håper du finner noen pustehull i helgen, uansett hva det er.

Dette var godt aa lese. Skal folge dine raad jeg ogsaa tror jeg :-)

Annonse

Gjest skipohoi

Heisann :)

Jeg synes vel først og fremst du skal slutte og si du IKKE klarer. Hva baserer du dette på?. Tidligere erfaringer, har du prøvd uttallige metoder for og slappe av? Er det ingenting her i verden som får deg til og slappe av?

Er ikke du samme person som har gått flere turer i det siste som du for en tid tilbake sikkert trodde du IKKE ville klare :) Ja, du forstår sikkert hva jeg mener.

Jeg kunne sikkert hoste opp 10 ting som kan få deg til og slappe av, men jeg aner ingenting om deg. Og da blir det jo bare og fortelle deg hva som får meg til og slappe av :)

Jeg synes du skal gi deg selv et klapp på skulderen, være din egen gode venn.

De tingene du skal gjøre, som må gjøres, vil bli gjort!

Heisann :)

Jeg synes vel først og fremst du skal slutte og si du IKKE klarer. Hva baserer du dette på?. Tidligere erfaringer, har du prøvd uttallige metoder for og slappe av? Er det ingenting her i verden som får deg til og slappe av?

Er ikke du samme person som har gått flere turer i det siste som du for en tid tilbake sikkert trodde du IKKE ville klare :) Ja, du forstår sikkert hva jeg mener.

Jeg kunne sikkert hoste opp 10 ting som kan få deg til og slappe av, men jeg aner ingenting om deg. Og da blir det jo bare og fortelle deg hva som får meg til og slappe av :)

Jeg synes du skal gi deg selv et klapp på skulderen, være din egen gode venn.

De tingene du skal gjøre, som må gjøres, vil bli gjort!

Tidligere erfaringer, ja, det gjør at jeg tror jeg ikke klarer å slappe av. Ikke at jeg aldri kommer til å klare det, men her og nå. Dessuten har jeg prøvd alt jeg kommer på, fra en god film, avslappende musikk, avspenning, husarbeid (i håp om at det vil gi meg god samvittighet = avslapping), å bli fysisk sliten (i håp om at hvis kroppen er sliten så klarer også hodet å slappe av).

Hvis du med flere turer mener mer enn en, så er det meg. Har gått to turer de siste ukene. Og det trodde jeg ikke jeg skulle klare, verken rent fysisk eller i forhold til angsten.

Lister ja, det bruker jeg allerede. Jeg trenger det for å få hverdagene til å fungere på et eller annet vis.

Massasje hadde vært deilig, men som deg er jeg avhengig av at den som masserer er en person jeg føler meg trygg og komfortabel sammen med. (Hvis ikke spenner jeg bare kroppen enda mer.) Det er få mennesker jeg er så trygg på, og de er helt elendige til å massere.

Har prøvd det meste jeg kommer på, alt som har pleid å fungere før. Men noen ganger trenger det ikke inn, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg fikk et tips av min psykepleier en gang; lydbok. Det skal få en til å slappe av.

Jeg har imidlertid ikke funnet en lydbok som er av interesse slik at jeg har fått prøvd det selv, men det skal visst være effektivt for noen, for å få slappet av.

Har du klart å komme deg litt ut å gå mer?

*Tenker - på - deg - klem*

Lydbok har jeg ikke prøvd, men musikk hjelper noen ganger (men ikke denne gangen). Skal se om jeg får tak i en lydbok, har de det på biblioteket?

Jeg har ikke vært mer ute og gått. Jeg er avhengig av å ha noen å gå sammen med, og da er det ikke alltid så lett å få til. Men jeg har tenkt å gjøre det neste gang anledning byr seg (og fortsette med det).

Annonse

Gjest Jente31

Lydbok har jeg ikke prøvd, men musikk hjelper noen ganger (men ikke denne gangen). Skal se om jeg får tak i en lydbok, har de det på biblioteket?

Jeg har ikke vært mer ute og gått. Jeg er avhengig av å ha noen å gå sammen med, og da er det ikke alltid så lett å få til. Men jeg har tenkt å gjøre det neste gang anledning byr seg (og fortsette med det).

Jeg skulle med glede vært med deg ut å gå..

Ja, de har lydbøker på biblioteket.

Gjest this is a signature

Tidligere erfaringer, ja, det gjør at jeg tror jeg ikke klarer å slappe av. Ikke at jeg aldri kommer til å klare det, men her og nå. Dessuten har jeg prøvd alt jeg kommer på, fra en god film, avslappende musikk, avspenning, husarbeid (i håp om at det vil gi meg god samvittighet = avslapping), å bli fysisk sliten (i håp om at hvis kroppen er sliten så klarer også hodet å slappe av).

Hvis du med flere turer mener mer enn en, så er det meg. Har gått to turer de siste ukene. Og det trodde jeg ikke jeg skulle klare, verken rent fysisk eller i forhold til angsten.

Hva med å begynne med medisin, så du klarer å fungere bedre/slappe av mer?

Hvordan var helgen?

Den gikk på et vis. Jeg klarte ikke bli kvitt all spenningen i kroppen, måtte ty til baking igjen. Det er visst det eneste som hindrer meg i å fly på veggen for tiden. Fryseren er full, så jeg har gjort et forsøk på kjeks. Ikke vellykket, men jeg har bestemt meg for å skylde på oppskriften.

Hva med å begynne med medisin, så du klarer å fungere bedre/slappe av mer?

Jeg går på medisiner, men jeg sliter allikevel en del med å slappe av. Ikke så mye som før, heldigvis. Har også sobril og imovane som jeg kan ta, men vil helst ikke gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...