Gå til innhold

Kan man bli helt frisk av OCD?

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på nå

Jeg har tvangshandlinger (telling, berøring, sjekking, osv) og er begynt på Seroxat. Er nå oppe i 60 mg. Har ikke terapi. Har god bedring med medisinen, har fortsatt noen tvangshandlinger igjen, men mye mindre, og jeg føler meg ikke plaget av det nå. Det jeg lurer på er om det egentlig er slik at når man er begynt på medisin så skal alle tvangshandlingene være borte? Eller er det normalt at noe sitter igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288135-kan-man-bli-helt-frisk-av-ocd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du skal bruke medisiner mot lidelsen er den livslang. Skal du gå i terapi og eksponere deg for frykten uten at du gjør noen av tvangshandlingene kan du forvente å bli ganske bra. Du kan ha perioder med ingen tvang, men du kan også forvente at det blomstrer opp ved enkelte anledninger.

Gjest Det lurer jeg på nå

Hvorfor har du ikke terapi?

Har ikke terapi av ulike grunner. Hovedgrunnen er at for å få riktig behandling må jeg reise 2,5 time hver vei. I tillegg er jeg ganske stolt av meg, og vil ikke "offentliggjøre" lidelsen min... Er heller ikke så hardt rammet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...