Gå til innhold

Tilbud til psyk syke i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest muskatnot

Jeg har en bekjent som er innlagt i psyk. sykehus for tiden.

Hvis hun skulle bli sånn noenlunde bra og skrevet ut, er det

noen som vet om det finnes noe boligtilbud for henne? Hun bor

i Oslo og boligsituasjonen er uholdbar slik det er nå. Det jeg

lurer på er om det finnes kollektiv eller lignende botilbud i Oslo/Østlandet

for personer som er utskrevet fra psyk.sykehus. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288236-tilbud-til-psyk-syke-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forever client

Det som kan være en midlertidig løsning er såkalte avlastningstilbud, noe som DPS'ene har. Det er ikke alle DPS'er eller poliklinikker som har et sånt tilbud. Men det kan være greit å sjekke ut.

Ved den poliklinikken jeg tilhører så har de en avlastningsordning for de som har problemer med å bo alene. Man har eget rom, men slipper å være alene hele tiden.

Man kan bo der inntil tre uker hver gang, før en må ut og komme inn på nytt igjen.

Jeg vet at å søke på ettervernshjem og omsorgsbolig kan ta tid. å sjekke ut avlastningstilbudet er kanskje det som går fortest nå?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...