Gå til innhold

Barne og ungdomspsykatri (leksehjelp)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En psykiater er først utdannet lege. Psykiatri er en spesialistutdannelse på toppen av legeutdannelsen, tror det er ca. fem års tilleggsutdannelse.

I løpet av disse fem årene antar jeg at man velger spesialområde, f.eks. barn og ungdom. Men jeg er absolutt ingen ekspert på dette.

En psykiater er først utdannet lege. Psykiatri er en spesialistutdannelse på toppen av legeutdannelsen, tror det er ca. fem års tilleggsutdannelse.

I løpet av disse fem årene antar jeg at man velger spesialområde, f.eks. barn og ungdom. Men jeg er absolutt ingen ekspert på dette.

Takk for svar

hvorfor skjer dette??

Må få komme med en liten korreksjon her... Grunnutdannelsen er 6 år på medisinstudiet (pluss halvannet år turnustjeneste) for å bli godkjent lege. Deretter kan en spesialisere seg, men det er ikke slik at man spesialiserer seg i psykiatri, og deretter velger å jobbe med barn/unge. Psykiatri er en egen spesialitet, og da blir man psykiater. Barne- og ungdomspsykiatri er en annen spesialitet, som leder til tittelen Barne- og ungdomspsykiater. En psykiater (uansett type), vil jo alltid kunne en del om både barn og voksne, men det er definert som to forskjellige spesialiteter / utdannelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...