Gå til innhold

Barn av alkoholikere/litteratur

Anbefalte innlegg

Gjest monkeyalwayswelcome

Hei. Er interessert i å lese litt om hvordan personligheten til barn av

alkoholikere kan bli osv. Jeg har selv en foreldrer som er alkoholiker og

jeg har fått en personlighetsforstyrrelse-diagnose. Ønsker å vite mere

om hvordan evt min oppvekst med en alkoholiker kan ha påvirket meg og

min psyke.

Har dere noen linker til meg? evt noen litteratur å anbefale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288413-barn-av-alkoholikerelitteratur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare om du vil... Kan du si litt om hvordan det var for deg som liten og større å vokse opp i et slikt hjem?

Kanskje flere her da vil fortelle om sine erfaringer slik at dere vil kunne se om det er flere likheter, måter dere har opplevd ting på, måttet være overfor forelder osv.

"Flaskebarn" av Randi Sætre Follerås

Han som startet Wanda-senteret i Drammen har skrevet bøker. Paal (Pål?) Andre' Grinderud. Han har gjordt en kjempejobb for barn av alkoholikere, han har selv den samme erfaringen.

Jeg glemmer aldri den første gangen jeg så han på TV da fortalte han om oppveksten sin og han gråt og fortalte..... Han måtte til behandling psykiatrisk behandling etter den oppveksten. Da han kom ut ville han gjøre noe for barn som han selv.

Min mor vokste opp med alkoholikerfar. Han var en god gammeldags alkoholiker som ravet rundt i småbyen der hun vokste opp. Han satt på rutebilstasjonen dritt full og var fyllefant. Sikkert morsomt! Han drakk seg fra gård og grunn.

Min mor ble "skadet" for livet. Psyken hennes ble skadet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...