Gå til innhold

Dagdrømming

Gjest Spesielle tanker

Anbefalte innlegg

Gjest Spesielle tanker

Dette synes jeg er flaut, men lurer på om det er vanlig.

Jeg kan finne på noe å fantasere om, og så tenker jeg på det store deler av dagen. men det er aldri meg selv som er i drømmene. Det er som oftest destruktive mennesker, som er rusmisbrukere eller suicidale. Og så kverner jeg om hvordan det går med dem.

Dette skjer i perioder, og når det står på, har jeg bare lyst å tenke på dette, og tankene detter inn f.eks når jeg er med barna, eller har forelesninger. Så jeg gjør liksom to ting på en gang. Jeg får også en merkelig virkelighetsfølelse når det står på, liksom en rus.

Så jeg lurer på om dette er vanlig. + Jeg har søkt her på dagdrømming, og jeg kjenner meg igjen i mange innlegg. Men det som skiller seg ut er at jeg ikke drømmer om meg selv, og andre dagdrømmer jo om gode ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288531-dagdr%C3%B8mming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har lyst til å svare på innlegget ditt, fordi jeg kjenner meg igjen. Jeg tror det er en måte å flykte fra meg selv og mitt eget på. På en måte ha fokuset bort fra meg selv. Det er ikke noe galt i å dagdrømme, tenker jeg. Men jeg tror det er greit og spørre seg selv hvorfor dette skjer så mye. Er dette en flukt?, Er det nyttig for meg?

Jeg bruker en del meditasjon ( Guidet meditasjon) for å få fokuset tilbake på meg selv, når jeg bliur for opptatt av andre mennesker, og ting utenfor. Jeg merket selv at dette var en måte psyken min kunne flykte fra meg selv, ved å slippe å kjenne for mye på egne ting.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288531-dagdr%C3%B8mming/#findComment-2315666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...