Gå til innhold

Sovepiller på flytur

Anbefalte innlegg

Gjest På reisefot

Jeg skal ut på 2 lange flyturer og håper på å få sove endel av turen, men vanligvis bruker jeg sovetabletter... Har hørt at det er farlig å ta sovepiller når man flyr fordi man da blir sittende/liggende for stille over for lang tid og da øker faren for blodpropp. Er denne faren såpass alvorlig at jeg burde ta hensyn til den?

Jeg bruker ganske "milde" sovepiller (Phenergan og en sjelden gang Imovane).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288578-sovepiller-p%C3%A5-flytur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitte stille gjør man jo gjerne på flyet selv om man er våken, så farlig er det nok ikke.

Mange som tar sovepiller på fly, så hadde det vært farlig hadde man nok hørt om mange konsekvenser også.

Hvis det er Phenergan og Imovane du har å velge mellom, burde du velge Imovane, ettersom de har kortest virketid. Kan bli litt upraktisk med Phenergan sånn sett.

Gjest På reisefot

For å redusere risikoen for blodpropp kan du bruke støttestrømper som du får kjøpt på apoteket.

Er det noen grunn til at du skulle være spesielt utsatt for blodpropp? I så fall tror jeg du kan få noe forebyggende av fastlegen.

Takk :)

Neida, ingen annen grunn til at jeg skulle fått blodpropp, som jeg vet om. Bare husket at jeg hadde hørt om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...