Gå til innhold

Nhd; For å oppnå endring/bedring (på sikt)..

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

.. må man være villig til å ta på seg betydelig ubehag over tid..

Innebærer dette at man kan bli dypt deprimert (av en terapi)?

Jeg har tenkt mye på dette siden i går..

Lurer på om det er det som skjer med meg. Jeg har vært litt redd de siste dagene, for at jeg skulle "kollapse", rett og slett miste "kontrollen".. Jeg så for meg at jeg kom til å bli innlagt , fordi jeg ble så dårlig (forsto ikke hva som skjedde).

Men om jeg forstår at det er dette ubehaget jeg nå kjenner, så er det det mye lettere å slå seg til ro med at dette er en helt normal reaksjon, og heller ikke noe å være redd for.

Ett spm til;

Samtidig har jeg vært redd for barna mine, for at de skal ta skade av at jeg er så dårlig, og det er det siste jeg vil. Selv om jeg tar meg sammen, merker de det på meg. Hva kan jeg si til dem?

Takker for evt svar/råd/forslag :-)

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det vil alltid i dag og i morgen gi minst ubehag å snu ryggen til problemene. Alltid når en går inn i alvorlige problem, vil en få det langt verre. Slik vil det være også for deg.

Gjest Jente31

Det vil alltid i dag og i morgen gi minst ubehag å snu ryggen til problemene. Alltid når en går inn i alvorlige problem, vil en få det langt verre. Slik vil det være også for deg.

Tusen takk for betryggende svar.

Jeg visste at det kom til å være vondt og ubehagelig,det har det også vært.

Men når jeg nå skjønner at det er mulig å havne enda lenger ned, og at det ikke er "farlig" - men en "pris" jeg må betale for å en dag nå målet mitt - ja, da er det verdt å kjempe/jobbe seg igjennom det, og ikke snu ryggen.

Dessuten kan jeg nå bruke energien til å jobbe meg gjennom det i stedet for å bekymre seg for om det som skjer er "farlig".

Derfor satte jeg veldig stor pris på svar på akkurat dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...