Gå til innhold

bipolar og truxal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to år vært på et "evig" søk etter noen medisiner jeg kan leve med uten for mye bivirkninger imot min bipolare lidelse. Har visst prøvd det meste etterhvert.

Det jeg nå har endt opp med er truxal. Tar 25 mg om kvelden og sover da ganske bra om natta. Kjenner jeg tendenser til tankekjør og at jeg blir urolig, øker jeg denne til jeg sover godt.

Er dette nok? For meg fungerer dette pr. tiden perfekt. Jeg har et liv på dagtid, trener mye og er mye mere sosial når jeg bruker denne medisinen (blir ellers lett paranoid og har det helt jævlig).

Så er det en sjanse for å holde seg stabil på sikt når jeg gjør det sånn?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det virker som om du kan greie deg med denne. Det viktigste er å sikre søvn og døgnrytme.

Skrevet

Det virker som om du kan greie deg med denne. Det viktigste er å sikre søvn og døgnrytme.

Takk :-). En herlig følelse å være så mye friskere, er nå i ferd med å "lage" meg et liv igjen. Ser at jeg har vært syk veldig lenge, faktisk siden jeg var ca 14 år, sånn av og på, en skikkelig nedtur de siste 5 årene. Har vært perioder hvor jeg ikke har vært istand til å møte mennesker, greide nesten å ta livet mitt, fryser når jeg tenker på det.

Herlig å kunne leve et tilnærmet vanlig liv igjen. Det takker jeg alle her inne og ikke minst deg Nils Håvard for. Har hatt stor hjelp av å "snakke" med noen her inne når jeg har trengt det, for å komme meg videre (under all verden slags nick, livredd for at noen i den virkelige verden skal gjenkjenne meg )).

Har også lært mye av det jeg leser her, på den måten har jeg unngått å gjøre mange feil selv. "Hvis man kan lære av andres feil, slipper man å gjøre alle feilene selv!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...