Gå til innhold

Hallo.

kathrina1365381129

Anbefalte innlegg

kathrina1365381129

Jeg har en merkelig angst. Jeg føler at noen er ute etter meg. At det er noen bak meg hele tiden, men det er jo ingen der da. Men jeg føler det. Når jeg skal gå i hjemmet mitt så føler jeg at det ligger noen under senga mi for å ta meg eller i skapet mitt. Og hver gang jeg skal gå inn døra på badet så er jeg livredd noen skal være der. Jeg er så redd for innbrudd. Livredd noen skal kvele meg, ta et tau rundt halsen min, putte en sokk i munnen min sånn at jeg ikke får puste ol. Dette går jeg rundt å tenker på hver eneste dag. Jeg blir sprø av de tankene mine. Jeg kjører også bil og da føler jeg at det ligger noen i baksetet eller i bagasjen. Det er så ille at jeg ikke tør å lukke opp bagasjedøra fordi jeg er så redd det skal være noen der. Og når jeg kjører bil så føler jeg at det er noen andre der selv om det ikke er noen der. For bare noen dager siden så hadde jeg dessverre innbrudd i bilen min. Og etter dettte så har jeg blitt enda mere redd og fått økt angst. Jeg syntes det er så ekkelt at noen fremmede har vært i bilen min å rotet. De tyvene hadde lirket opp låsen på bilen og sett i hanskerommet foran. Alle papirene lå på forsetet foran i bilen, men de har ikke stjålet noe. Og nå er jeg livredd for å gå opp til bilen min. Jeg fikk helt panikk angst da jeg oppdaget innbruddet i bilen min. Jeg fikk helt sjokk. Jeg er i sjokk ennå. Jeg har lyst til å selge bilen min fordi jeg er så redd for innbrudd. Jeg er også livredd for innbudd inn til leiligheten min. Bare hvis jeg går ut av døra mi og skal til butikken så er jeg livredd når jeg skal låse meg inn til leiligheten igjen. I frykt for at det har vært innbrudd. Og at noen tyver skal være der. Og etter at det virkelig har vært innbrudd i bilen min for bare noen dager siden har jeg blitt enda mere redd. Det er så fælt å ha det sånn. Jeg har en sånn sterk redsel om innbrudd og at det skal være noen der. Det er helt forferdelig å ha en sånn sterk angst. Jeg går i terapi og har fortalt dette til terapauten min også får jeg medisiner, men jeg synes det ikke hjelper så mye. Er det normalt å være så redd for innbrudd? Eller at det skal være noen der? I alle rom. Og det er spesielt vanskelig for meg om natten og om kvelden. Jeg tør ikke å lukke øynene for å sove. Jeg er livredd for at det skal komme noen. Også er jeg livredd for å miste kontroll når jeg sover. Jeg er så redd hele tiden. Jeg orker bare ikke å være så redd for innbrudd og at noen skal gjøre meg noe vondt. Hva kan dette være for noe? Og angsten og redselen min har blitt sterkere de siste dagene pga. innbrudd i bilen min. Jeg har aldri opplevd innbrudd før for om noen dager siden. Jeg synes det er så ekkelt. Hva skal jeg gjøre? Hvorfor er jeg så redd hele tiden? Jeg har en enorm frykt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288786-hallo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

"Er det normalt å være så redd for innbrudd? Eller at det skal være noen der? I alle rom. Og det er spesielt vanskelig for meg om natten og om kvelden. Jeg tør ikke å lukke øynene for å sove. Jeg er livredd for at det skal komme noen. Også er jeg livredd for å miste kontroll når jeg sover. Jeg er så redd hele tiden. Jeg orker bare ikke å være så redd for innbrudd og at noen skal gjøre meg noe vondt."

Det er absolutt ikke normalt.

"Hva kan dette være for noe?"

Angst. Forfølgelsesvanvidd? Sterk angst er det i hvert fall! Men det sier du jo selv også. Vi mennesker er skapt slik at vi skal føle frykt når vi støter på farer. Slik at vi kan komme oss unna/flykte. Men det du har er en urasjonell angst. Det er ting du tror i ditt hode at noe er i rommet etc og at du kommer til å bli kvalt, overmannet osv. Mulig dette er en generell angstlidelse, det som heter GAD.

"Hva skal jeg gjøre? Hvorfor er jeg så redd hele tiden? Jeg har en enorm frykt?"

Kanskje trenger du et annet behandlingstilbud enn det du har nå? Siden du ikke er blitt merkbart bedre? Ellers kanskje du trenger mye mer tid i behandling for å oppnå noe effekt og/eller en tilleggsmedisinering med det NHD kaller antiskeptika?

Bare noen tanker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288786-hallo/#findComment-2317702
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...