Gå til innhold

Så sliten og lei..

Anbefalte innlegg

Gjest møllers

Hei Nils! Nå sitter jeg her hjemme og har igjen en av mine dårlige dager der jeg er deprimert og trist og gråter og bare så lei. Jeg er ei jente på 20 år som har slitt med spiseforstyrrelser i 4 år. Bulimi det siste halvvannet året, men nå har det gått mer over til tvangsspising. Jeg kjemper og sliter hele uka med å trene og spise sunt, være sosial, komme meg ut, alt for å gjøre dagen min lysere. Og det klarer jeg, men det er så vanskelig og tar så mye krefter! Når da fredag kommer og jeg har fri og kan slappe av, kommer lysten til å overspise. Da planlegger jeg hele dagen min, går rett på butikken etter jobb og setter meg foran tvn for å spise. Før kasta jeg opp det meste, men nå er jeg så lei av å gjøre det. Blir så sliten av å kaste opp. Når jeg først sprekker en fredag, blir hele helga mi ødelagt. Alt føles meningsøst og jeg vil bare legge meg ned og gråte. Vil ikke gå ut av huset, treffe folk, vil bare ligge under dyna hele dagen. Som person er jeg generelt veldig blid og positiv og snill. Det er i allefall sånn andre ser på meg. Og det er godt å tenke på. Men når disse dagene kommer.. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Det er bare så slitsomt.. Jeg vil bare ha tilbake det gamle livet mitt der mat ikke har så stor betyding i hverdagen! Der jeg bare spiser maten mamma lager, og spiser når jeg er sulten. Nå bor jeg alene og må regulere alt selv. Jeg er ikke overvektig, men ikke slank heller. Har litt former og har aldri hørt at jeg er tykk, selv om jeg er det i mine øyne. Jeg har gått i ei samtalegruppe gjennom IKS (interressegruppe for kvinner med spiseforstyrrelser). Der ble jeg god venn med jentene, men følte egentlig ikke at det hjalp .Nå går jeg til psykolog, men jeg skulle ønske jeg gikk til en som var spesialisert på akkurat spiseforstyrrelser. Jeg vet egentlig ikke meningen med denne mailen, jeg måtte bare få det ut, kanskje få litt tilbakemelding og noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288816-s%C3%A5-sliten-og-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En ting faller meg inn når jeg leser innlegget dittt.

Kan den rutinen som fører til overspising på fredagskvelden brytes?

Jeg vet ikke hvilke interesser du har, men kan du planlegge noe for fredag ettermiddag/kveld som gjør at helga får en annen start?

En ting faller meg inn når jeg leser innlegget dittt.

Kan den rutinen som fører til overspising på fredagskvelden brytes?

Jeg vet ikke hvilke interesser du har, men kan du planlegge noe for fredag ettermiddag/kveld som gjør at helga får en annen start?

Ja, jeg kunne ha dratt på trening eller noe. Nå på fredag skulle jeg ha kosekveld sammens ei venninne, men det ble til at vi spiste godte. Tror jeg må finne en annen måte å kose meg på, som ikke innebærer mat. Men det er så vanskelig. Tankene mine er " Nå har jeg vært flink hele uka, så nå kan jeg endelig slappe av og kose meg med god mat". Men egentlig lurer jeg bare meg selv, for jeg klarer jo ikke å kose meg med mate. Vet ikke hvorfor jeg faller i samme fella hver gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...